Neděle 26. září 2021, svátek má Andrea
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Slováci dostali posledního 'elefanta'. Škoda dokončila zakázku za dvě miliardy

Slovensko

  6:00
OSTRAVA/BRATISLAVA - Škoda Vagonka dokončila svoji největší zakázku pro slovenské dráhy. Dodala poslední z devíti patrových souprav, které si tamní dopravce objednal především pro příměstské linky. Jde o vlaky vycházející z modelu City Elefant, který jezdí i po českých kolejích.

Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v Česku jako City Elefant. foto: Škoda Vagonka

Obchod má hodnotu přesahující dvě miliardy korun. Poslední elektrický vlak dorazil podle informací serveru Lidovky.cz na Slovensko začátkem dubna a zapojil se do ostrého provozu.

„Prvního dubna jsme soupravu předali v Nových Zámcích a v současnosti slouží v okolí Bratislavy,“ popsal obchodní ředitel Škody Vagonka Ivo Gurňák. Tento ostravský podnik patří do skupiny Škoda Transportation.

Soupravy s označením 671, složené ze tří vozů, si Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala před dvěma lety. Nejprve jeden vlak, o několik měsíců později pak dopravce využil opci na dalších osm strojů.

Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v...
Elektrické soupravy 671 pro slovenské dráhy vycházejí z modelu 471 známého v...

Slováci se tak rozhodli poté, co jim Evropská komise kývla na projekt modernizace příměstské vlakové a regionální dopravy v hodnotě 170 milionů eur.

„K uplatnění opce došlo vzhledem ke krátkým termínům dodání vlaků. První vozy mají být dodány na podzim 2014, poslední v říjnu 2015,“ popsala před necelými dvěma lety mluvčí slovenských drah Jana Morháčová.

K dokončení kontraktu došlo o několik měsíců dříve. Vlaky měly podle původního záměru zamířit hlavně na příměstské linky v okolí Trenčína, Žiliny a Košic.

Soupravy vycházejí mimo jiné ze staršího dvoupodlažního modelu 471 známějšího pod označením City Elefant.

Železniční společnost Slovensko si jeho novější verzi objednalo poprvé už v roce 2010. Během dvou let směřovalo na východ deset souprav. V roce 2013 pak následovala další smlouva na výše zmíněnou zakázku - devět kusů stejného modelu.

Celkem ZSSK za vlaky ze Škodovky utratí 4,6 miliardy korun.

 

Autor:

Mizejí už i chodníky. Ústecké ghetto se vymyká, čeká ho nový režim

Premium Ve čtvrti Mojžíř v Ústí nad Labem, která se za dvacet let změnila ze solidního sídliště v ghetto, nastane nový režim....

Zabaveno. Policie hon na Savova nevzdává, vzala mu nemovitosti a sto milionů

Premium Kontroverzní podnikatel František Savov je už sedm let obviněn v případu obřích daňových úniků a zhruba stejnou dobu se...

Vlak do Chorvatska klidně zruším, pokud problémy s ním neustanou, tvrdí Jančura

Premium Skupina Student Agency se během léta zvedla z covidového dna, přesto za sebou táhne půlmiliardový účet a chybí jí i...

Grafton Recruitment Praha
Večerní směny ve výrobě | 17:00 - 1:30 | SLATINA

Grafton Recruitment Praha
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 24 000 - 26 000 Kč