Lidovci chtěli vymýtit reklamu z přístupových cest k areálům zdravotnických a sociálních zařízení do půlkilometrové vzdálenosti od vchodů. Propagaci pohřebních služeb na těchto místech pokládají za neetickou a necitlivou. Podle Jana Čižinského (KDU-ČSL) si na to stěžovali například příbuzní pacientů pražské Nemocnice Na Bulovce.
‚To poslední, co chce člověk vidět u vchodu.‘ Lidovci chtějí zakázat reklamy na pohřební služby u nemocnic![]() |
Zamítnutí v souladu s vládním postojem navrhl lékař a poslanec ODS Bohuslav Svoboda. Argumentoval mimo jiné tím, že některé nemocnice sousedí se hřbitovy, kde je reklama na pohřební služby běžná a přirozená. „Je to věc, která nemá řešení,“ uvedl. Patrik Nacher (ANO) uvedl, že pohřební ústavy, které se budou chovat negativně, nebudou mít klienty.
Ministerstvo pro místní rozvoj upozornilo na to, že mezi zdravotnická a sociální zařízení patří také ordinace lékařů, azylové domy nebo noclehárny. „Praktické zacílení návrhu by bylo ve skutečnosti mnohem širší, než předkladatelé patrně předpokládali,“ napsalo ministerstvo.
Nyní je reklama na pohřební služby zakázána v areálech zdravotnických zařízení a zařízení sociálních služeb včetně jejich oplocení. Autoři předlohy tvrdí, že se poutače často přesunuly před vchody a do bezprostředního okolí nemocnic.