Sobota 22. ledna 2022, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Babiš s žalobou na vydavatele Blesku u soudu neuspěl

Ekonomika

  17:09
PRAHA - Miliardář Andrej Babiš neuspěl se svojí žalobou na vydavatele deníku Blesk, společnost Ringier Axel Springer. Podle podnikatele o něm Blesk zveřejnil celkem 15 nepravdivých tvrzení. Požaduje proto v deníku zveřejnění svých odpovědí, finanční náhradu ani omluvu nechce. Soudkyně Jaroslava Lobotková ale jeho žalobu zamítla, text odpovědí prý po formální stránce neodpovídá tiskovému zákonu. Verdikt není pravomocný, Babišovi právníci se chtějí odvolat.

Andrej Babiš foto: MAFRA - Tomáš Krist

Majiteli zemědělsko-potravinářsko-chemické skupiny Agrofert vadí tvrzení jako: "Babiš odírá lidi", "Babiš dostává od státu 10 milionů korun denně", "Babiš je viník dražšího česneku nebo třeba brambor" či "Milovník zvířat Babiš: Nabízí pochoutku z týraných hus!"

Tvrzení publikovaná vloni v dubnu podle žaloby vyvolávají dojem, že podnikatel jedná zavrženíhodným, nepoctivým a nemorálním způsobem, což se údajně zásadním způsobem dotýká jeho občanské cti a důstojnosti. Žaloba prý všechna tvrzení vyvrací a uvádí na pravou míru.

Nekorespondující odpověď

Podle Lobotkové je rozpor mezi tím, co Blesk napsal, a jaký text odpovědi chce Babiš zveřejnit. "Já se skutečně domnívám, že ani po obsahové stránce ten návrh textu uveřejnění odpovědi spolu nekorespondují," uvedla soudkyně.

Jako příklad podrobněji rozebrala pouze jedno z tvrzení. "Těch jednotlivých citací ze tří článků je celá řada, v písemném odůvodnění odůvodním všechny," dodala Lobotková.

Koupě médií

V médiích se přitom nedávno objevily spekulace, že Babiš chce tuzemskou pobočku Ringieru koupit. Nakonec však před několika dny oznámil, že koupil mediální skupinu MAFRA, která vydává celostátní deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny a která provozuje řadu dalších médií.

Podnikatel vlastní také vydavatelství AGF Media, které od loňska vydává týdeník 5 + 2 dny. V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly.

Největší zaměstnavatel s politickými ambicemi

Babišův Agrofert je jedničkou tuzemského zemědělsko-potravinářského sektoru a dvojkou chemického průmyslu. Se svými 28 000 zaměstnanci patří k největším zaměstnavatelům. Předloni firma vstoupila také do odvětví lesnictví a dřevařství. Babiš stojí v čele politického hnutí ANO, které se chystá na parlamentní volby v příštím roce.

Autoři: ,

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...

Mohlo by vás zajímat