Záměrem soutěže prý není odsoudit autora reklamy, ale upozornit na to, že takový způsob prezentace může někoho urážet.
Kandidátem na Sexistické prasátečko je třeba billboard jednoho brněnského autobazaru. Je na něm starší žena ve spodním prádle, pod ní je nápis "nebojte se ojetých vozů od nás". "Majitele jsme kontaktovali, stáli si však za tím, že reklama je v pořádku," řekla agentuře ČTK Kristýna Pešáková z Nesehnutých.
Už se prý ale stalo, že by na jejich apel vlastník billboardu uznal, že způsob jeho prezentace není vhodný. Učinil tak však až po tom, co na jeho billboard podalo hnutí stížnost k Radě pro reklamu. Billboard na nožířskou firmu tehdy ukazoval nahou ženu, nad ní byl slogan U nás nabroušené přeřízne vše.
Tipy na nejsexističtější reklamu, ať už v novinách, televizi, rádiu či na plakátu, mohou lidé posílat mailem sdružení Nesehnutí, "vítězové" budou vyhlášeni na podzim. Podle Pešákové se některé návrhy opakují, mezi kandidáty však převládají reklamy na auta.
"Nahota nám nevadí," upozornili Nesehnutí. V sexistických reklamách je však prý žena redukovaná na pouhé tělo, které má upoutat pozornost. U ženy je vyzdvihováno především její tělo a fyzický vzhled, což upevňuje stereotypy o společenských rolích a schopnostech mužů a žen.