Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Start čtvrté SuperStar vidělo méně lidí, než v létě první díl Chalupářů

Slovensko-cest

  1:00
PRAHA - Úvodní díl stěžejní podzimní show televize Nova, v pořadí už čtvrtého ročníku soutěže hledající pěveckou SuperStar, zaostal ve sledovanosti za prvními třemi řadami.

Československá SuperStar, reality show televize Nova foto: TV Nova

Dá se tak říct, že reprízy starých československých seriálů lákají víc než současné masové soutěžní show podle zahraničních vzorů.

Zatímco první díl letitých Chalupářů vidělo na Nově koncem června 2,2 milionu lidí, úvodní část Česko Slovenské SuperStar v neděli večer "jen" 1,6 milionu.

Čtvrtý ročník tak začal za dosud nejmenšího zájmu českých diváků. První nedělní večer SuperStar v únoru 2004 totiž zhlédlo na dva a půl milionu lidí, skoro o sto padesát tisíc víc diváků pak vidělo start druhé řady v lednu 2005. Třetí série na podzim 2006 upoutala prvním dílem 1,8 milionu diváků.

První ročník, který odstartoval profesionální hudební kariéru Anety Langerové, byl dosud nejúspěšnějším, vídalo ho průměrně 2,7 milionu lidí. Další ročníky zajímaly čím dál méně: druhou řadu sledovalo 2,3 milionu lidí, třetí 2 miliony.

Letošní sérii přitom Nova prezentuje jako "historicky první" – spolupracuje na ní totiž se slovenskou stanicí Markíza (tu stejně jako Novu vlastní bermudská CME), a show tak běží zároveň i na Slovensku.

I tam začala vlažněji, podle dat Medialne.sk s 947 tisíci diváků, což bylo o padesát tisíc méně než měl na Markíze třetí tamní ročník SuperStar předloni na podzim.

Nedělnímu startu SuperStar v Česku lépe než v minulosti konkurovala nabídka ostatních stanic. Z diváků starších 15 let, kteří zrovna byli u obrazovek, tak Nova zaujala 41 %, úvodní díly minulých ročníků přitom atakovaly 50 % tržního podílu. I tak byl nedělní start SuperStar vůbec nejsledovanějším nezpravodajským pořadem dne.

Pro Novu bude sledovanost letošní SuperStar klíčová, je totiž jejím hlavním podzimním pořadem. V programu s ní počítá dva až tři večery v týdnu, a to až do finále 20. prosince.

V roce krize, který Nova označuje za ekonomicky nejhorší ve své historii a kdy několik už natočených seriálů odsunula na příští rok, má hlavně podzimní SuperStar pomoci zpomalit propad reklamních příjmů stanice.

Show má zároveň sloužit jako lákadlo mladých k chystané české verzi MTV, již chce Nova rozjet v listopadu.

Podle listu E15 televize do show investovala 100 až 120 milionů korun. Zaujmout chce právě hlavně inzertně atraktivní skupinu mladších diváků. Z 1,6 milionu diváků úvodní části jich přitom bylo půl milionu starších pětapadesáti let.

V letošní show soutěží 11 575 přihlášených o nahrávací smlouvu a roční televizní kontrakt v údajné hodnotě sto tisíc eur. Nova ji chce propagovat v partnerství s rádiem Evropa 2, cílícím rovněž na mladé, a jako v případě předchozího ročníku i s vydavatelstvím Ringier (Blesk či Aha!).

Peníze mají Nově jít mimo jiné ze sponzoringu. "Obchodními partnery projektu jsou na české straně ČSOB a společnost Alphaduct se svými značkami Korunní a Dermacol. V menší míře se sponzorem na české straně stal i T-Mobile," uvedl Adam Kotalík z marketingu Novy. "Partnerem prvních dvou řad byl Eurotel a Nestlé, ve druhé řadě se k nim přidal LG Electronics," připomněl.

Letošní show se má být víc multimediální než dosud, "velmi podstatnou roli" má hrát internet. Na webu budou neodvysílaná videa či sestřihy vybraných momentů.

"Stránky www.superstar.tv budou také jediným místem, kde bude možné hlasovat v Hvězdné pěchotě," podotkl Adam Kotalík k souběžné soutěži o nejhoršího zpěváka.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!