Sobota 27. listopadu 2021, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Stát láká Čechy na dovolenou v tuzemsku. Spouští kampaň

Ekonomika

  14:37aktualizováno  15:44
PRAHA - Státní agentura CzechTourism podpoří domácí cestovní ruch marketingovou kampaní v televizi, rozhlase, tisku a na internetu. Na reklamu má připraveno více než 70 milionů korun.

Na úterní tiskové konferenci to uvedli ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška a zástupci agentury. Akce bude dosud největší propagací domácí turistiky, 85 procent nákladů pokryjí evropské fondy.


"Kampaň přichází zrovna v době, kdy je potřeba znovu podpořit zájem Čechů o cestování po České republice," uvedl ministr. Zvukové a obrazové spoty se budou objevovat od května do října mimo jiné na Nově, Primě a v Rádiu Impuls.


Podle průzkumu CzechTourismu plánuje na letošek tuzemskou dovolenou téměř 60 procent Čechů, dalších deset procent váhá. Právě jejich rozhodování má ovlivnit reklama. Vondruška odhaduje, že by se letos i díky kampani mohl zvýšit počet tuzemských dovolených Čechů meziročně o deset procent.

Pestrá směsice zážitků
"Českou republiku představíme především prostřednictvím aktivit, které se zde dají podnikat," řekla vedoucí projektu z CzT Markéta Chaloupková.


Kampaň prý proto tentokrát vynechá známá fakta, jako je malá cestovní vzdálenost nebo absence jazykové bariéry, a zaměří se na propagaci "pestré směsice zážitků". Terčem budou všechny věkové skupiny, od mládeže přes rodiny s dětmi po seniory. Podle Chaloupkové stále u řady lidí převládá pocit, že tuzemská dovolená nedosahuje stejné prestiže jako rekreace v cizině. "I to chceme naší akcí změnit," řekla.

Češi a dovolená

Počet dovolených českých občanů (v milionech, pobyty o čtyřech nocích a delší ):

2009: 5,9 tuzemsko - 4,5 zahraničí
2008: 4,9 tuzemsko - 5,0 zahraničí
2007: 4,9 tuzemsko - 4,5 zahraničí

Ministr připomněl, že v době krize se domácí cestovní ruch stal rostoucím protipólem klesající příjezdové i výjezdové turistiky. Zatímco počet dovolených Čechů v tuzemsku loni vzrostl téměř o pětinu, o dovolenou v zahraničí zájem klesl.

Reklamní kampaň "Dovolená v Česku - to letí!" má mimo jiné pomoci mikroregionům, pro jejichž obyvatele je cestovní ruch téměř jediným zdrojem obživy.

Autoři: ,

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Mohlo by vás zajímat