Neděle 20. září 2020svátek má Oleg 22 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Státní pokladna

Ministerstvo pro místní rozvoj stáhlo materiál o podpoře turismu v médiích za dvě miliardy

Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

PRAHA Materiál, podle kterého plánovalo ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) utratit v médiích, na internetu a billboardech za reklamu na dovolené v Česku dvě miliardy korun, úřad z připomínkového řízení stáhl. Ministryně Klára Dostálová (za ANO) serveru SeznamZprávy.cz řekla, že na materiálu se stále pracuje. Na dokument v eKlepu (elektronické knihovna legislativního procesu) upozornil v pátek server Zdopravy.cz.

Ministerstvo plán zdůvodnilo propadem cestovního ruchu kvůli koronaviru. Během koronavirové krize zaznamenala propad příjmů i média. Návrh vyvolal kritiku opozice i zástupců cestovního ruchu.

Podle návrhu, který je nyní k nahlédnutí na webu hlidacstatu.cz, plánovalo MMR dát prostřednictvím státní agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism peníze na reklamu v televizích, rozhlase, tisku, na internetu, billboardech či plochách na nádražích. Největší díl peněz, a to 700 milionů korun, by dostaly televize. Většinu by získaly soukromé televize Nova a Prima. Tištěné deníky a týdeníky by dostaly 400 milionů a stejný díl by dalo MMR za PR články, reklamní bannery a videa na internetových stránkách.

Rozhlasové stanice by za mediální kampaň dostaly 350 milionů, z toho většinu opět soukromé stanice. Zbylých 150 milionů by bylo použito na venkovní reklamu na billboardech, LED obrazovkách a plochách na nádražích či v metru. Kampaň na podporu cestovního ruchu v Česku měla začít v polovině srpna a trvat rok.

„Na materiálu se stále pracuje, rozhodně zatím není v podobě, která by měla být prezentována,“ řekla Dostálová bez dalších podrobností serveru SeznamZprávy.

Materiál kritizovala opozice, podle šéfky TOP 09 Markéty Pekarové Adamové by z reklamy profitovala média ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše (ANO). „Já pevně věřím, že tohle okázalé pohrdání dostane na podzim u voleb ránu mezi oči,“ napsala na twitteru.

Dostálová odmítá, že ve skutečnosti jde o pomoc médiím zasaženým krizí. „Může to být i shoda náhod, já o podpoře médií nevím vůbec nic,“ řekla v pátek Deníku N. Podle ní je rozpočet dvou miliard orientační. „My to samozřejmě ještě napočítáváme, může to být méně i více. Je to pracovní materiál,“ dodala.

Iniciativě Zachraňme turismus nedává mediální kampaň na podporu domácího turismu smysl. „Chceme dvě miliardy pro firmy v cestovním ruchu, ne zbytečnou reklamní kampaň,“ sdělil v neděli předseda iniciativy Tomáš Barčík. Pokud se ve státním rozpočtu nacházejí ony dvě miliardy korun, měly by směřovat firmám, nikoli médiím, píše iniciativa v otevřeném dopise vládě.

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Kristýna Třešňáková známá pod jménem Týnuš Třešničková (Praha, 27. června 2020) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Čína se třese: obří přehrada Tři soutěsky je naplněná k prasknutí

Čínská přehrada Tři soutěsky (srpen 2020) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stará zkušenost praví, že když si namočí nohy slavný sedící Buddha, vytesaný do skály u čínského Le-šanu před více než...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!