24. října 2016 13:15 Lidovky.cz > Byznys > Státní pokladna

Reklamní firma zažalovala dopravní podnik. Chce zjistit, zda její smlouva platí

Plocha využívaná Rencarem v pražském metru. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plocha využívaná Rencarem v pražském metru. | foto: Jiří BenákMAFRA

PRAHA Společnost Rencar v pondělí podala určovací žalobu na pražský dopravní podnik. Chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva mezi oběma stranami na pronájem reklamních ploch v pražské MHD platná, či nikoliv. Podnik ji považuje za neplatnou, Rencar s tím nesouhlasí.

Smlouva na reklamu v dopravních prostředcích pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Vedení podniku i primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ji označili za nevýhodnou.

„Poslední dva roky jsme vystaveni opakovaným útokům s cílem poškození naší společnosti. Tlaky z různých stran v posledních týdnech sílí, čelíme diskreditační lživé mediální kampani. Bohužel veškerá korektní jednání a vstřícné nabídky, které jsme učinili, se ze strany dopravního podniku zcela míjela účinkem. Nezbylo nám už nic jiného, než naše práva bránit právní cestou,“ uvedl Slabý.

Žalobu podala společnost k soudu pro Prahu 9. Smlouva je podle Rencaru platná a jednostranně nevypověditelná. Podle Slabého firma podmínky smlouvy plnila a důvod k výpovědi smlouvy nikdy nenastal. Za mediálními útoky prý stojí konkurence.

Smlouvu letos na základě podání dopravního podniku řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní - podle posudku dopravního podniku to znamená její neplatnost. Rencar ale označil podání k ÚOHS za účelové.

„Antimonoplní úřad ve svém rozhodování vycházel z neucelených informací a záměrně neúplných informací. Společnost Rencar nebyla účastníkem řízení, nemohla se vyjádřit a poskytnout komplexní informace,“ uvedl Slabý.

Dopravní podnik před časem uvedl, že připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Žalobu podá v případě, že se na vyklizení s firmou Rencar nedomluví. Rovněž chystá soutěž na pronájem reklamních ploch.

RENCAR

  • Společnost byla založena roku 1990 jako dceřiná firma Dopravního podniku hlavního města Prahy. Od roku 2001 je majoritním akcionářem společnost Europlakat, jenž je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.
  • Rencar provozuje a zprostředkovává reklamní plochy v dalších více než 40 městech Česku.
  • Spektrum ploch je od interiérů vozů tramvají autobusů, metra přes stanice metra, exteriérové fólie na prostředcích MHD až po celoplošné reklamy na všech typech dopravních prostředků v celkovém počtu ploch kolem 70 tisíc.
ČTK