Praha plánuje převést správu a výběr jízdného pod svůj dopravní podnik, který bude s O2, novým majitelem práv k systému, dále jednat.
Operátor podle náměstka Dolínka už město oslovil s nabídkou. Konkrétní ale politik být nechtěl. Dá se předpokládat, že O2 by mohlo být vůči hlavnímu městu vstřícnější než eMoneyServices, na jejíž požadavky odmítlo kývnout už několik politických reprezentací.
Vlastník práv k Opencard sečetl údajnou újmu. Po Praze žádá 654 milionů |
„Společnost O2 nás oslovila s tím, že požadované služby umí zajistit a má na systém Opencard opční práva. Proto s ní vedeme intenzivní jednání, ale není to jediná varianta,“ řekl Petr Dolínek. ̈
Společnost O2 v úterý jednání s magistrátem, pražským dopravním podnikem a vlastníkem licencí, společností eMoneyServices, ohledně projektu opencard potvrdila. „Jednání jsou na počátku a O2 situaci komplexně vyhodnocuje,“ uvedla v tiskovém prohlášení mluvčí O2 Lucie Pecháčková. Společnost na podobných projektech pracuje například v Plzni, kde se podílí na projektu Plzeňské karty.
Pod dopravní podnik přejde jízdné poté, co se uskuteční reorganizace této největší městské společnosti v zemi. O reorganizaci bude ve středu jednat dozorčí rada podniku. Praha si od tohoto kroku slibuje stabilizaci ve správě jízdného.
Opencard už radši nerozvíjejte, radí posudek Praze. Účet za kartu kyne |
„Chceme celou záležitost řešit tak, aby vše fungovalo ve prospěch cestujících, bez jejich dalšího obtěžování nejrůznějším omezováním služeb, a aby už konečně mohli využívat slibované funkce a možnosti, například správu jízdného přes platební karty nebo mobilní aplikace,“ řekl náměstek.
Hlavní město před časem kvůli správě opencard založilo společnost Operátor, do které vložilo 100 milionů korun a jejíž provoz stojí měsíčně zhruba pět milionů. Co bude s firmou dál, náměstek neřekl. Dosavadní majitel opencard, firma EMS, která se s městem soudí, si za dluhy z minulosti nárokuje 654 milionů korun.