Základní koncepce Suzuki SX4 je prostá. Snaží se splnit úlohu praktického a víceúčelového automobilu pro použití ve městě i mimo něj. A daří se jí to. Dnes se takto pojatým vozům říká crossover, SX4 se ale přesto od většiny ostatních automobilů liší.
DATARozměry 4150x1755x1605 mm Provozní vlastnosti Cena 439 900 Kč |
Suzuki svůj v České republice nejprodávanější model v loňském roce modernizovalo. Mírně upraven byl vzhled karoserie, větší změny se dotkly zejména přístrojové desky. Přibyly příjemnější materiály a celkově je vzhled líbivější, deska si ale stále zachovává typickou jednoduchost, věcnost a přehlednost. Dospěleji působí například přístroje, mezi nimiž je nyní nově umístěn displej palubního počítače. Škoda, že ten se ovládá tlačítkem umístěným za volantem mezi přístroji.
Překvapivě zábavné svezení Suzuki SX4 se v kombinaci s pohonem všech kol dodává buď s nově nabízeným dvoulitrovým turbodieselem, nebo, jako v případě námi testovaného vozu, s vylepšeným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonu 120 k. Použitý motor potěší živostí svého projevu. Při každém sešlápnutí plynového pedálu je z něj podmanivě cítit chuť po otáčkách. V rámci modernizace, která přidala 13 koní, došlo především na použití proměnného sání.
Dalšími úpravami se podařilo dosáhnout plnění emisní normy Euro 5, stejně jako snížení spotřeby paliva. Výrobcem udávané hodnoty 6,5 l/100 km, která je o 0,6 litru nižší než dříve, se nám sice nepodařilo dosáhnout, avšak našich naměřených 7,5 litru na 100 kilometrů můžeme považovat ze velmi slušný výsledek.
Pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou je samozřejmě určen hlavně na běžné silnice, kde nabízí překvapivě zábavné svezení, nicméně díky solidní světlé výšce dokáže SX4 projet i lehčím terénem.
Podvozek je spíše tužší, ale důležité je, že si dokáže s dynamikou vyšší karoserie účinně poradit. Naklánění automobilu je tedy překvapivě malé. Při jízdě také potěšil velmi malý průměr otáčení, který například v podzemních garážích zajistil nadstandardní obratnost.