Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvTunel o délce 24,7 kilometru přímo propojí stanice Praha-Smíchov a Beroun. „Trať bude zaústěna hlubočepským portálem do skalního masivu v oblasti Barrandovského mostu. Tunel pak vyústí na východní straně Berouna. Pro zapojení do stanice Beroun vznikne nová železniční estakáda,“ uvedla SŽ ve zveřejněném videu.
Projekt odlehčí stávající trati podél Berounky, kterou pak budou moci lépe využívat příměstské spoje, a zrychlí spojení směrem na Plzeň a Německo.
Tunel je navržen v podobě dvou jednokolejných tubusů. Ty jsou od sebe vzdálené zhruba 50 metrů a každého půl kilometru jsou pak spojené bezpečnostními propojkami. Většina trasy tunelu se bude nacházet sedmdesát až 120 metrů pod povrchem.
Tunel bude sloužit po nákladní i osobní dopravu. V každém směru v něm bude moci být současně až pět vlaků. Osobní budou moci jet rychlostí až 200 kilometrů za hodinu, nákladní pak stovkou
„Výstavba tunelu bude znamenat zkrácení jízdní doby mezi Smíchovem a Berounem z více než třiceti minut na třináct minut,“ udává Správa železnic.
Zahájení stavby se předpokládá v roce 2028 a dokončení v roce 2035. Celkové odhadované investiční náklady stavby jsou zhruba 46 miliard korun bez DPH.


















