Ledwinkův výtvor v celé kráse. Odstrojený podvozek Tatry 11. Na tomto modelu automobilka poprvé představila koncepci, které se drží dodnes: centrální nosná roura, vzduchem chlazený motor a výkyvné polonápravy. Jen listové péro vystřídalo modernější odpružení.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Portrét Hanse Ledwinky, tvůrce tatrovácké koncepce automobilu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Obnažená tatrovácká koncepce automobilu. Vepředu vzduchem chlazený motor přímo posazený na centrální nosnou rouru. Zadní náprava s nezávisle zavěšenými poloosami. Karosérie se upevňovala na příčné nosníky. Že obrázek vznikl před II.světovou válkou naznačuje řízení vpravo.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Tatra 11 jako kabriolet na dobovém snímku.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Tatra 11 s uzavřenou karosérií na dobovém snímku.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Tatrovácká koncepce se nejprve prosadila u osobních automobilů, náklaďáky přišly na řadu až později ve 20. letech minulého století.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - I možná dodnes existuje ve Francii. Jeho sourozence má ve svých sbírkách kopřivnická automobilka, která jej po třiceti letech přivezla z Francie a nechala pečlivě renovovat.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - II jako nový. V roce 2016 získala kopřivnická automobilka z Francie jeden ze dvou původních závodních speciálů, které jely „Dakar“ v roce 1986. Automobil prošel kompletní renovací.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - II jako nový. V roce 2016 získala kopřivnická automobilka z Francie jeden ze dvou původních závodních speciálů, které jely „Dakar“ v roce 1986. Automobil prošel kompletní renovací.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - I v roce 1986 stál na začátku příběhu tatrováckých úspěchů na „Dakaru“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - I v roce 1986 stál na začátku příběhu tatrováckých úspěchů na „Dakaru“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - I v roce 1986 stál na začátku příběhu tatrováckých úspěchů na „Dakaru“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
„Totální Tatra”. Obr s červenou kabinou a velkým nápisem sponzorské firmy Total (odtud přezdívka) sloužil jako pojízdný sklad a servis pro všechny ostatní tatrovky na soutěži, kterých do Dakaru mířilo hned čtrnáct. A protože tehdy neexistovala kategorie doprovodných vozidel, posádka Serge Samson, Vlastimil Buchtyár a Josef Kalina vyfasovala soutěžní číslo 702 a regulérně závodila. “Přestože nikdo nevěřil, že by tohle 22 tun těžké monstrum mohlo vůbec zvládnout první etapu, tak si, zejména díky Buchtyárovu řidičskému umění, vedlo velmi dobře,” uvádí autoři knihy Tatra znovu doma.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Tatra 8x8 jezdila slavný „Dakar“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Lopraisova tatra uhání na dakarské rallye. V roce 1988 automobilka vyslala do slavného závodu poprvé vůz v konfiguraci 4x4.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - II jako nový. V roce 2016 získala kopřivnická automobilka z Francie jeden ze dvou původních závodních speciálů, které jely „Dakar“ v roce 1986. Automobil prošel kompletní renovací. Zajímavostí je, že registrační značka NJA - 1168T přímo odkazuje na původní spztku náklaďáku, se kterou odjel do Afriky.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Totální tatra - tak závodníci přezdívali v roce 1988 monstru, které sloužilo jako zabezpečovací automobil při dakarské rallye. Osmikolka se regulérně účastnila slavného „Dakaru“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Na „Dakaru“ továrna vedle speciálu 4x4 sázela i na tradičnější konfiguraci 6x6.
Autor: Archiv Tatra Trucks
V roce 1986 vyslala kopřivnická automobilka své první závodní vozy na slavnou Rallye Paříž - Dakar. V továrním žargonu nesly označení T 815 VE „Ostrý-I“ a „Ostrý-II“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
„Stonožka“. Tatra fanouškům na sociálních sítích představila model Phoenix plnící normu Euro 6.
Autor: Archiv Tatra Trucks
„Stonožka“. Tatra fanouškům na sociálních sítích představila model Phoenix plnící normu Euro 6.
Autor: Archiv Tatra Trucks
„Stonožka“. Tatra fanouškům na sociálních sítích představila model Phoenix plnící normu Euro 6.
Autor: Archiv Tatra Trucks
„Stonožka“. Tatra fanouškům na sociálních sítích představila model Phoenix plnící normu Euro 6.
Autor: Archiv Tatra Trucks
„Stonožka“. Tatra fanouškům na sociálních sítích představila model Phoenix plnící normu Euro 6.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Tatra fanouškům na sociálních sítích představila model Phoenix plnící normu Euro 6.
Autor: Archiv Tatra Trucks