Na internetu prodávají zboží například sítě prodejen, které se specializují na elektroniku či sportovní potřeby.
Mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová dnes řekla, že nový internetový obchod www.itesco.cz/potravinyonline bude mít v nabídce 20.000 položek a Tesco tuto formu prodeje hodlá postupně rozšířit po celém Česku.
ČTĚTE TAKÉ: |
Provoz internetového obchodu bude mít vždy na starost vybraný hypermarket, který zajistí dodávky objednaného zboží ve své spádové oblasti. Internetový obchod Tesco už nějakou dobu provozuje na domovském britském tru, kde je o tutu službu podle Karasové značný zájem.
Ceny zboží v internetovém obchodě společnosti Tesco budou stejné jako v jejích tuzemských hypermarketech a totožné budou také akční nabídky. Platbu za objednávku v internetovém obchodě Tesco lze provést předem kartou online nebo po doručení nákupu u řidiče, který bude mít přenosný platební terminál. Zákazníci dostanou zboží druhý den po objednávce a za jednu dodávku zaplatí 99 korun. "V případě platby při dodání zákazník platí příplatek 20 korun," podotkla Karasová.
Obliba internetových obchodů v posledních letech rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostou až na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy korun více než v roce 2010.
Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.
Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době v Česku provozuje kolem 210 obchodů, 18 čerpacích stanic a sedm obchodních center.