V případě přepravy nákladu nastal ještě výraznější vzestup o 15,2 procenta na téměř 83 milionů tun.
Důvodem prudkého růstu vytíženosti letadel a letišť je zotavení světové ekonomiky z nejsilnější recese od konce 2. světové války a opětovná chuť lidí cestovat.
Data odhalila ještě jeden důležitý poznatek. Letecká přeprava v Asii a jiných rozvíjejících se regionech prudce roste.
V žebříčku nejrušnějších letišť světa poskočil na druhé místo Peking s meziročním růstem počtu odbavených pasažérů o 13 procent. Při zachování trendu by do dvou let mohl předběhnout americkou Atlantu, dosavadní jedničku.
V žebříčku sestaveném podle objemu přepraveného nákladu a zboží se na první místo dostal Hongkong, který díky 23procentnímu růstu předběhl americký Memphis. Šanghaj vyskočila na třetí místo s 27procentním meziročním růstem. Asijci rychle bohatnou a svá kola s radostí nahrazují rychlejšími dopravními prostředky. S dalším bohatnutím tamních domácností by boom v automobilovém a leteckém průmyslu měl pokračovat.
Do regionu vkládají letecké společnosti veliké naděje a v celé Asii by podle odhadu IATA mohly v tomto roce vygenerovat zisk 3,7 miliardy dolarů. V Severní Americe by měly mít zisk 3,2 miliardy a v Evropě jenom půl miliardy dolarů.