Petra Havlíková z hnutí Nesehnutí ve čtvrtek uvedla, že na předních pozicích se tentokrát umístily především politické strany.
Anticeny se letos udělují pošesté. Zlínští sociální demokraté použili v nedávné volební kampani reklamu zobrazující ženský klín překrytý rukou a nápisem: „Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci...“. Havířovská TOP 09 dala v kampani na svůj plakát slogan „Vždy na pravém místě“, a to formou razítka umístněného na ženský zadek v tangách.
ČTĚTE TAKÉ: |
Celkem poslali lidé v letošní ročníku 11 tisíc hlasů. Podrobnosti k anketě jsou na webu www.prasatecko.cz.
„Podobné zobrazování žen je rizikové zvláště v politických kampaních, protože to ztěžuje vstup žen do politiky,“ řekla psycholožka Irena Smetáčková z Karlovy univerzity v Praze. Letos se v anketě volilo ve dvou kategoriích: Stereotypy a jazykový sexismus a Objektifikace aneb Ukaž všechno.
V první kategorii získala u veřejnosti pomyslnou zlatou medaili reklama Radia Spin „Čím rezavější střecha, tím vlhčí sklep“, v druhé kategorii vyhrála zlínská ČSSD, která je s 638 hlasy zároveň absolutním vítězem letošního ročníku. Odborná porota má za nejvíce sexistickou reklamu TOP 09.
Tvůrce sexistických reklam, které podle odborníků do marketingu nepatří, oceňují pořadatelé diplomem a také manuál Jak na sexistickou reklamu, jenž nedávno vydalo hnutí Nesehnutí.