Toyota sice žádala soud, aby požadavek majitelů aut zamítl, soud jí ale nevyhověl a naopak souhlasil s hromadnou žalobou.
Soudce James Selna z federálního soudu v Santa Aně v třiašedesátistránkovém nálezu píše, že požadavek majitelů aut je oprávněný a soud se jím bude zabývat. Konečný verdikt by mohl být vynesen zhruba za týden.
Soud by měl ale 9. prosince projednávat ještě podobný případ, kdy jej automobilka žádá, aby zamítnul žaloby o kompenzaci za újmu na zdraví a smrt, rovněž v důsledku nečekaného zrychlení vozu.
Vadný pedálProblém nečekaného zrychlování vozu byl objeven už před časem a týká se hybridního modelu Toyota Prius. Automobilka začala kvůli problému svolávat k výměně pedálu miliony těchto vozů po celém světě. Na Toyotu byly mezitím podány stovky žalob, kde se majitelé vozů dožadují určité formy kompenzace. |
Právníci Toyoty se teď snaží soudce Selnu přesvědčit, aby více než 20 žalob zamítnul, protože stěžovatelé neutrpěli žádnou ekonomickou ztrátu a nevynaložili ani žádné peníze na opravu vozu.
Navíc prý vozidlo dál vlastní a jezdí v něm, ačkoli na firmu podali žalobu. Žaloba těchto lidí podle firemních právníků není o ničem jiném, než o tom, že tito lidé mají auto značky Toyota.
Právník navrhovatelů Steve Berman řekl, že ti, co si koupili vůz Toyota, tak činili s přesvědčením, že si kupují bezpečné auto. Tedy mají nárok podat na Toyotu žalobu, i když se u jejich vozu problém neprojevil. "Jsme toho názoru, že není nutné čekat, až ta časovaná bomba exploduje," podotkl k námitkám Toyoty Berman.
93 mrtvýchToyota v souvislosti s nečekaným zrychlením vozu za poslední rok svolala ke kontrole více než deset milionů automobilů v celém světě. Americký Národní úřad pro bezpečnost v silniční dopravě uvedl, že během deseti let obdržel asi 3000 hlášení, kde si majitelé vozů Toyota stěžovali právě na nečekané zrychlení vozu, při němž 93 lidí zahynulo. Vládní úřady potvrdily jen čtyři smrtelné nehody, které souvisí s tímto problémem. |