„Bezplatné licence se budou týkat téměř 24 tisíc patentů a budou platit do roku 2030,“ uvedla automobilka.
Toyota začala v roce 1997 prodávat model Prius, který se stal prvním masově vyráběným hybridním vozem. Od té doby prodala více než 13 milionů hybridních vozů, které spojují konvenční benzinový motor a elektrický motor a šetří palivo tím, že zachycují energii při jízdě bez motoru a brzdění a tuto energii používají jí pro napájení elektrického motoru.
Hybridní vozy se podle údajů LMC Automotive na celosvětovém prodeji aut podílejí zhruba třemi procenty. Překonávají tak čistě elektrické vozy, které mají na globální prodeji podíl zhruba jedno procento. Modely Toyoty se na celkovém prodeji hybridních vozů podílejí více než 80 procenty.
Toyota kvůli brexitu z Kolína nevycouvá. Dovoz aut z Japonska není cestou, tvrdí viceprezident |
Automobilky po celém světě slibují, že v příštích letech přejdou na výrobu elektrických aut. Nutí je k tomu mimo jiné zpřísňování globálních emisních standardů. Mnoho z nich však také uvádí, že přesun k bateriovým elektrickým vozů bude trvat nějakou dobu kvůli vysokým nákladům na baterie.
Toyota se dlouhodobě drží svého přesvědčení, že hybridy jsou cenově příznivou alternativou k plně elektrickým vozům díky nižším nákladům, protože nepotřebují dobíjecí stanice a jejich provoz je do velké míry podobný provozu benzinových vozů.
Kromě hybridů Toyota sází na vozidla s vodíkovými palivovými články, které mají také nulové emise. V důsledku toho zaostává za většinou konkurentů v prodeji elektrických aut, napsala agentura Reuters.