Cílem experimentu, který potrvá do 26. října, je ulevit přetížené dopravě ve městě. Uvedl to na tiskové konferenci Alain Jund, ekolog a šéf dopravy v alsaské metropoli, která má více než 500 tisíc obyvatel.
„Chceme z města dostat alespoň část kamionů. Prospěje to kvalitě ovzduší,“ řekl Jund. Zlepšit se má i celková kvalita života a veřejného prostoru. „Méně kamionů a aut znamená více místa pro lidi i pro obchodníky,“ dodal.
Zaměstnanci poštovního třídicího střediska v Schiltigheimu na severu Štrasburku vloží balíky do velkých pytlů. Ty potom dodávky převezou a vyloží na konečné tramvajové stanici B v sousedním Hoenheimu. Odtud budou putovat na jednu ze zastávek v centru města. Tam se balíčků do 30 sekund ujme pošťák, který je roztřídí, naloží na kolo a vydá se na svou trasu.
Denně projde poštovním třídicím střediskem v Schiltigheimu až 9 000 balíčků. Plán města je, že první náklad vyjede ze střediska v devět hodin ráno a poslední ve dvě odpoledne. Do města má tramvaj dorazit vždy půl hodiny po dopravní špičce.
Několik německých měst pokoušelo realizovat podobné projekty už v roce 2020, ale neúspěšně. O tramvajové nákladní dopravě se uvažovalo už dříve i ve Francii. Město Saint-Étienne nedaleko Lyonu se ji chystalo zavést v roce 2017, nakonec z toho ale sešlo.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz