Novou vizáž nízkopodlažního stroje v posledních týdnech ladili šéfové dopravního podniku i plzeňské strojírny. Hodně si od ní slibují – možná i proto, že v posledních letech jim tento typ přinášel spíše starosti.
Hlavně v počátcích byla 15T s označením ForCity hodně poruchová, v zatáčkách hlučná a hlavně se stala předmětem dohadů o tom, jak bude Praha za celkem 250 vlaků platit.
Pátý rok v Praze tuto tramvaj výrazně obohatí. Bude na ní více bílých pruhů, čelo vozu pak obsadí žlutooranžová barva. Ubudou plastové prvky. Změny budou patrné i uvnitř soupravy, které škodováci osadí zcela novými sedačkami. Ty původní byly dřevěné a podle mnohých cestujících nepohodlné.
Proto se v určité obměně vrátí plastová sedadla, která nejen Pražané znají z dodnes jezdících tramvají T3, v nichž se střídá šedé křesílko s červeným. Tato barevná kombinace zůstane. Hlavně však konstruktéři slibují větší pohodlí. Takto upravených vlaků dorazí do Prahy celkem 125, každý rok zhruba tři desítky.
„Jsem rád, že jsme dospěli k dohodě, jejímž výsledkem je i tento redesign. Nová podoba tramvaje ForCity reflektuje nejen připomínky zaměstnanců dopravního podniku, ale i samotných cestujících,“ šéf Škoda Transportation Tomáš Ignačák.
ČTĚTE TAKÉ: |
Pražané se po letech dočkají také klimatizace, kterou bude vybavený každý nový vůz. O ní se v posledních letech jen mluvilo. V nových tramvajích bude i k dispozici i bezdrátový internet wi-fi s moderní technologií LTE.
Konstruktéři slibují cestujícím i tišší prostředí. Pomoci má úprava mechanické brzdy, v níž přibude magnet. Ten by měl zafixovat brzdové destičky tak, aby nehlučely při přejezdech nerovností, jako jsou například kolejová křížení.
„Stojíme především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. První takto upravené vozy v pražském provozu představíme v průběhu letošního května,“ vzkázal šéf dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.