Z něj vyplývá, že vršek kolejnic teprve rok a půl staré tramvajové trati vykazuje v úseku Praha Motol - krematorium Motol nepřípustnou míru opotřebení. Úřady ale tvrdí, že žádné nebezpečí nehrozí.
Hrozí vykolejení
Podle předsedy OSPEA Vratislava Fiegela je svršek kolejnic ojetý tak, že hrozí i vykolejení projíždějící tramvaje. Důvodem může být použití nesprávného typu kolejnic, špatná kvalita materiálu nebo špatně postavená trať s příliš ostrými oblouky. Na vině může být i používání tramvajových souprav bez otočných náprav, dodal Fiegel.
ČTĚTE TAKÉ: |
OSPEA se v této věci již dříve obrátila na pražský magistrát a představenstvo pražského dopravního podniku. Odbor dopravy magistrátu uvedl, že nejde o nepřiměřené sjíždění kolejnic, neboť tramvajové soupravy nevykazují boční pohyb ani pískání. Tehdejší předsedkyně představenstva dopravního podniku Magdalena Češková odborářům sdělila, že nepřehlédnutelné boční opotřebení kolejnic je v obloucích tramvajových tratí běžné.
Odboráři mají podezření, že je celá záležitost záměrně bagatelizována
"Máme podezření, že je celá záležitost orgány města a Dopravního podniku hl. m. Prahy záměrně bagatelizována, neboť rekonstrukce tramvajové trati, kterou v roce 2010 provedla společnost Eurovia CS, byla financována z Operačního programu Praha - Konkurenceschopnost.
Pokud by se prokázalo, že byla zvolena nesprávná technologie rekonstrukce tramvajové trati, velmi reálně hrozí vrácení dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj," upozornili odboráři. Výše podpory, kterou dopravní podnik za projekt obdržel, činí téměř 468 milionů korun, dodali.
Zhotovitel tramvajové trati, společnost Eurovia CS, se k diagnostickému šetření zadanému odborovým sdružením odmítl vyjádřit. Podle mluvčí Petry Kučerové se k této věci společnost vyjádří ve chvíli, kdy informaci o údajném havarijním stavu obdrží od investora. Eurovia je v současnosti ve sporu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zvlněnému úseku části D47 u Ostravy, kde údajně je 901 vad vzniklých mimo jiné použitím nekvalitního podkladového materiálu.
Eurovia tvrdí, že většinu údajných vad způsobilo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou. Kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na ŘSD začátkem dubna žalobu.