„Maloobchodní tržby po očištění o cenové vlivy v listopadu pokračovaly v meziročním růstu, přičemž tempo růstu se oproti předchozím čtyřem měsícům zmírnilo. Ke zvýšení tržeb maloobchodu nejvíce přispěl internetový a zásilkový prodej a prodej pohonných hmot,“ uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu ČSÚ Jana Gotvaldová.
Dařilo se specializovaným prodejnám s kosmetickými a toaletními výrobky, které proti předchozímu roku utržily o 12,9 procenta více, dařilo se například i obchodníkům s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím. Stagnovaly naopak tržby v prodejnách s oděvy a obuví.
Výhled vývoje maloobchodu je podle ekonomů příznivý i na další měsíce. „Maloobchodní tržby v listopadu v meziročním srovnání rostly dvanáctý měsíc v řadě a vlivem rostoucích reálných příjmů domácností lze očekávat pokračující růst i pro následující měsíce,“ míní ekonom společnosti Deloitte Filip Pastucha.