náhledy
Žádnému z remorkérů, ani z bagrů, které pomáhají jak z vody, tak z pevniny, se zatím nepodařilo vysvobodit plavidlo z nesnází, do kterých se dostalo v úterý.
Autor: Reuters
Suezský průplav zablokovaný plavidlem Ever Given, jednou z největších nákladních lodí světa.
Autor: Reuters
Suezem ročně propluje 30 procent veškeré kontejnerové dopravy a obecně jím proudí asi 12 procent objemu zboží, s nímž se ve světě obchoduje. Na snímku loď Ever Given, která průplav zablokovala.
Autor: Reuters
V době incidentu loď Ever Given proplouvala kanálem z jihu na sever na cestě do nizozemského Rotterdamu. Na snímku je plavidlo uváznuté v Suezském průplavu.
Autor: Reuters
Suezský průplav a uvíznutá loď Ever Given, která zablokovala proplouvání ostatním plavidlům.
Autor: Reuters
Suezský průplav byl postavena v 60. letech 19. století. Severní část kanálu byla v roce 2015 rozšířena na z jednoho na dva pruhy, které umožňují obousměrnou plavbu. Do té doby byl provozován střídavý jednosměrný provoz. Jižní část, kde je nyní zaseknutá loď Ever Given, ale stále operuje pouze s jedním plavebním pruhem.
Autor: Reuters
Loď Ever Given uváznutá v Suezském průplavu.
Autor: Reuters
Odborníci se ale obávají, že obrovská loď Ever Given, která je dlouhá 400 metrů a má celkovou hmotnost téměř 220 000 tun, se vklínila tak hluboko do písku, že nebude možné ji uvolnit bez odebrání části nákladu.
Autor: Reuters
Žádnému z remorkérů, ani z bagrů, které pomáhají jak z vody, tak z pevniny, se zatím nepodařilo vysvobodit plavidlo Ever Given z nesnází, do kterých se dostalo v úterý.
Autor: ČTK/AP
Obrázek, který kapitán svou lodí v Suezu „nakreslil“.
Autor: Twitter