Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Úkol pro ředitele České televize: zachránit sledovanost

Média

  8:00
PRAHA - Dusno v ČT v posledních dnech narůstalo exponenciálně. Manažeři i zaměstnanci čekají na třesk v podobě nového ředitele. Do jeho zvolení funguje stanice v podstatě jen „samospádem“.

Šéf České televize Jiří Janeček. foto: ČTK

V České televizi nyní nebývale často padaly dvě věty: „Nařídil to či může za to Janeček“ a „Do volby nového generálního ředitele se daný problém nebude řešit“. Nový šéf ČT krátce po dnešním zvolení bude muset rozhodnout celou řadu klíčových věcí a určí tak směr televize se sedmimiliardovým rozpočtem na další roky dopředu.

HLASUJTE:

Popasovat se přitom bude muset například s prorostlým „kamarádíčkováním“, které na Kavčích horách vzniklo za éry Jiřího Janečka a za léta zkostnatělo. Veřejnoprávní kolos se kromě toho potýká s poklesem sledovanosti, mimo jiné i u hlavní zpravodajské relace Události. Právě tento pořad měl být přitom výkladní skříní veřejnoprávního média. V počtu diváků však nadále zaostává za komerční Novou i Primou. 

'Ten pořad, to je nehoráznost!'

A do třetice: kritiku sklízí i nová tvorba ČT. Emoce v poslední době vzbudil například pořad Výletníci moderátorů Vojtěcha Bernatského a Petra Svěceného. „Abych se při tomto pořadu usmál, museli by mě čtyři lechtat a já nejsem lechtivý. Ten pořad – to je nehoráznost! Já to řeknu otevřeně, to je drzost něco takového na veřejnoprávní televizi vysílat,“ kritizoval předseda Rady ČT Milan Uhde již dříve pořad.

Ředitel ČT1 Radan Dolejš tvrdí, že pořad původně odmítl, ale musel ho zařadit do programu na Janečkův příkaz. „Myslím, že Jiří Janeček netušil, do jaké výše trapnosti jsou oba borci schopni vystoupat,“ svěřil se Dolejš na svém internetovém profilu.

ČTĚTE TAKÉ:

Rozpaky budí i novinka v podzimním programu – show Pokondr live. Na první díl se dívalo 331 tisíc diváků, tedy každý desátý člověk, který měl zapnutý televizor. Kromě programových problémů čeká nového ředitele proměna systému vedení televize a zřejmě i masivní propouštění zaměstnanců. Že Česká televize zaměstnává výrazně více lidí, než je ve skutečnosti potřeba, je na Kavčích horách dlouhodobě veřejným tajemstvím.

A přestože má ČT díky koncesionářským poplatkům garantovaný přísun peněz, ani její hospodaření nyní nevypadá úplně růžově. Dostavba nového televizního studia v Brně spolkne zhruba 800 milionů korun. Nový ředitel přitom musí počítat s tím, že reklama zůstane už jen na kanálech ČT2 a ČT4.