Osmiletý chlapec objednal na karneval 70 000 lízátek. Jeho matka to netušila

Autor:
  11:50aktualizováno  11:50
Chlapec na Amazonu objednal a koupil za 4 200 dolarů 22 beden lízátek. Jeho matka se nejprve snažila zboží obchodníkovi vrátit, ale uspěla jen částečně. Zbytek zásilky pak zoufale nabízela i na internetu. Její příběh brzy zaujal i americké novináře. Nakonec žena své peníze dostala zpět a lízátka putovala na charitu, do škol nebo církvi. Chlapec má s objednáváním na internetu utrum.

Nechtěná zásilka lízátek na zápraží domu šestačtyřicetileté Američanky (9. května 2025) | foto: https://x.com/

Když se Američanka Holly LaFaversová z Lexingtonu ve státě Kentucky v neděli ráno chystala do kostela, před její bytový dům doručovatel právě skládal 25kilovou krabici lízátek. A po ní další. A pak další… Brzy stálo na chodníku 22 beden celkem s 50 600 lízátky. „Mami, jsou tu moje lízátka!“ oznámil její syn Liam, který šel právě ven jezdit na koloběžce.

Šestačtyřicetiletá žena zpanikařila. Došlo jí, že za obří objednávkou je právě její syn. „Byla jsem v tu chvíli hysterická,“ prozradila později novinářům. V rozhovoru uvedla, že její osmiletý syn se během pandemie seznámil s Amazonem a dalšími nákupními stránkami. Od té doby mu občas dovolí stránky procházet, napsal list The New York Times.

O víkendu řekl matce, že chce uspořádat karneval pro své kamarády, a omylem, jak řekl, objednal téměř 70 000 kusů lízátek. Rozrušená žena okamžitě volala do Amazonu, kde jí poradili, aby zásilky nepřijímala. Nakonec se jí podařilo odmítnout osm krabic s celkem 18 400 lízátky, ale 22 krabic s 50 600 lízátky již stálo před domem.

Amazon ji sdělil, že lízátka nemůže vzít zpět a vrátit jí peníze, protože jsou to potraviny, a tak se žena nechtěné zboží pokusila prodat online. „Ahoj všichni! Náš Liam si objednal 30 beden lízátek a Amazon mi je nedovolí vrátit. Prodej: krabice za 130 dolarů. Stále zapečetěné,“ napsala 4. května na Facebooku. Právě tento její příspěvek přitáhl pozornost místních zpravodajských stanic i celostátních médií a upozornil na finanční zrádnost online aktivit.

Chápeme vaše pocity

Rodiče se na její facebookové stránce vyjadřovali soustrastně a sdíleli řešení, jako je odpojení platebních metod od online účtů, nastavení upozornění na velké nákupy nebo prostě to, aby děti neměly přístup k telefonům. „Jako matka, která také zažila nechtěné objednávky, chápu vaše pocity,“ napsala jedna z žen.

Společnost Amazon nakonec LaFaversové sdělila, že jí peníze vrátí. V e-mailu uvedla, že s ní přímo spolupracovala, aby změnila nepříjemnou situaci v příjemnou.

Poté, co jí omylem utracené peníze znovu přistály na účtu, se Američanka rozhodla, že místo prodeje lízátka rozdá. „Dávám lízátka jednotlivcům, kteří se nabídli, že si je ode mě koupí nebo je daruji charitě, škole nebo církvi,“ řekla Američanka.

Výrobce lízátek, společnost Spangler Candy Co., která je vyrábí od roku 1924, také pozvala LaFaversovou i jejího syna Liama na návštěvu své továrny v Ohiu. „Líbí se nám, tolik lidí nabídlo, že jí pomohou,“ uvedl v e-mailu její výkonný ředitel Kirk Vashaw.

Liamova práva na prohlížení internetových stránek jeho matka nyní zakázala. Uvedla však, že i on se snažil najít způsob, jak získat zpět její peníze. „Mami, můžeme třeba prodat moje karty Pokémonů,“ nabídl se podle jejích slov, uzavřel americký list.

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.