Záchrana před ptačí chřipkou. V USA roste obliba veganských vajec

Autor: ,
  8:13aktualizováno  8:13
Výrobci rostlinných náhražek vajec v USA rozšiřují výrobu a doufají v prudký nárůst cen slepičích vajec. Ten je důsledkem epidemie ptačí chřipky. Firmy proto spouštějí nové reklamní kampaně a uvádí, že se prodej veganských vajec někde meziročně až zpětinásobil. Informuje o tom list Financial Times.
Fotogalerie4

V evropských zemích se zákazníci s peřím nebo trusem na skořápkách slepičích vajec setkávají běžně. V USA by něco takového neprošlo. (28. února 2024) | foto: Profimedia.cz

Společnost Eat Just například minulý měsíc začala své náhražky vajec Just Egg vyráběné z fazolí mungo propagovat jako „záchranu před ptačí chřipkou“. Šéf firmy Josh Tetrick uvedl, že prodej se meziročně zpětinásobil.

Epidemie ptačí chřipky vyvolala v USA nedostatek slepičích vajec a vedla k nárůstu jejich cen na rekordní maxima. „Celá tato záležitost kolem ptačí chřipky je pro nás tou nejdůležitější příležitostí,“ prohlásil Tetrick. „V mnoha obchodech jsou naše vejce jedinými na pultě,“ dodal.

Před příchodem nynější epidemie ptačí chřipky podle výzkumné společnosti Datassential ochutnalo veganskou náhražku vajec pouze 16 procent amerických spotřebitelů.

Důvodem byla mimo jiné vysoká cena. V roce 2023 byly rostlinné alternativy zhruba čtyřikrát dražší než slepičí vejce, od té doby se však cenový rozdíl prudce snížil, píše Financial Times.

Výrobci veganských náhražek vajec nicméně dál čelí velkým výzvám. Podle průzkumu společnosti Clarity Capital na nynější prudký nárůst cen slepičích vajec reagovalo přes 60 procent prostým omezením jejich spotřeby, zatímco pouze deset procent přešlo k náhražkám.

Emily Murawskiová ze společnosti Datassential upozornila, že značky veganských náhražek vajec jsou mezi spotřebiteli a provozovateli restaurací stále poměrně neznámé, což brzdí růst jejich spotřeby.

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.