V dubnu letošního roku prodej SUV vzrostl o 4,6 procenta, což je nejvíce v historii. Nová, výkonná a designově zajímavá SUV přitahují stále více Američanů, kteří tak dávají přednost těmto typům před klasickými sedany.
Hyundai chce expandovat v USA hlavně modely SUV![]() |
Tento trend se projevil i ve výsledcích ostatních automobilek. Například ve Fordu tvoří 78 procent zisku na americkém trhu právě prodej SUV, zatímco tržby ostatních typů automobilů klesly o pět procent. Honda CR-V, nejprodávanější SUV, vykázala tři procenta zisku na více než 29 000, naopak středně velkému sedanu Accord poklesla tržba o 20 procent.
Propad o tři procenta zaznamenala také německá automobilka Volkswagen, což je způsobeno absencí silného modelu SUV.
Celkově lze říci, lehké nákladní vozy včetně SUV tvořily 54 procent tržeb v dubnu. Neočekává se, že by se měl nastolený trend změnit.