Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

V čínském KFC skenují obličeje. Za jídlo se tam dá zaplatit úsměvem

Ekonomika

  11:20
CHANG-ČOU (ČÍNA) - Návštěvníci restaurace rychlého občerstvení KFC v městě Chang-čou mohou za jídlo zaplatit úsměvem. Systém nazvaný Smile to pay (Zaplať úsměvem), rozeznávající obličeje, má přilákat mladou technologicky orientovanou generaci, píše britský server Independent.

Zákazník v restauraci KFC v čínském měste Chang-čou zkouší systém Smile to pay (Zaplať úsměvem). Systém detekuje jeho obličej, nutné je i zadání čísla mobilního telefonu. foto: Reuters

V provozovně nazvané KPRO si zákazník objedná u pultu jídlo, současně si nechá oskenovat obličej a zadá číslo svého mobilního telefonu, což má fungovat jako ochrana před zneužitím systému.

Ambiciózní Mr. Kebab ze Slovenska plánuje v Česku otevřít až 15 poboček

„Díky kombinaci 3D kamery a algoritmu pro takzvanou detekci živosti je systém Smile to pay schopen efektivně zablokovat pokusy o falšování pomocí fotografií nebo videozáznamů jiných lidí,“ uvádí společnost Ant Financial, autor tohoto systému.

Samotný telefon k transakci nutný není. Předpokládá se, že zákazník se již zaregistroval do aplikace Alipay a systém rozpoznávání obličeje aktivoval. Současně se skenováním obličeje probíhá ověření telefonního čísla. Ant Financial je divizí pro digitální platby internetového prodejce Alibaba.

Řetězec KFC v Číně provozuje společnost Yum China, která se v loňském roce odtrhla od americké mateřské společnosti Yum Brands.

Yum China je s 7685 restauracemi největším subjektem ve sféře rychlého občerstvení na čínském trhu. A protože Ant Financial je na společnost Yum China kapitálově napojen, KFC obvykle bývá prvním místem pro testování jejích novinek.

Autor:

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...