V provozovně nazvané KPRO si zákazník objedná u pultu jídlo, současně si nechá oskenovat obličej a zadá číslo svého mobilního telefonu, což má fungovat jako ochrana před zneužitím systému.
Ambiciózní Mr. Kebab ze Slovenska plánuje v Česku otevřít až 15 poboček |
„Díky kombinaci 3D kamery a algoritmu pro takzvanou detekci živosti je systém Smile to pay schopen efektivně zablokovat pokusy o falšování pomocí fotografií nebo videozáznamů jiných lidí,“ uvádí společnost Ant Financial, autor tohoto systému.
Samotný telefon k transakci nutný není. Předpokládá se, že zákazník se již zaregistroval do aplikace Alipay a systém rozpoznávání obličeje aktivoval. Současně se skenováním obličeje probíhá ověření telefonního čísla. Ant Financial je divizí pro digitální platby internetového prodejce Alibaba.
Řetězec KFC v Číně provozuje společnost Yum China, která se v loňském roce odtrhla od americké mateřské společnosti Yum Brands.
Yum China je s 7685 restauracemi největším subjektem ve sféře rychlého občerstvení na čínském trhu. A protože Ant Financial je na společnost Yum China kapitálově napojen, KFC obvykle bývá prvním místem pro testování jejích novinek.