Neděle 22. května 2022, svátek má Emil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

'Velký bratr' na Facebooku přinese miliardový byznys

USA

  18:20
PRAHA - Facebook přichází na trh s novou službou, pomocí níž si uživatelé budou moci vyměňovat informace o přesném místě svého aktuálního pobytu. Jmenuje se Places. Přestože jde podle šéfa Facebooku Marka Zuckerberga hlavně o sociální aspekt věci, marketingoví experti tvrdí, že má novinka miliardový reklamní potenciál.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg představuje novou službu Places foto: Reuters

Kdo si nastaví novou službu, která je zpočátku dostupná jen ve Spojených státech, může snadno zjistit, kde se nacházejí jeho přátelé, nebo jim naopak sdělit, kde je právě on. To se přitom týká i firem, které mohou přímo oslovovat potenciální klienty, kteří se ocitli v jejich blízkosti.

Podle odhadů agentury Borrel Associate, která se zabývá konzultingem v oblasti médií, by podobné služby mohly do konce roku 2015 získat z prodeje reklamy víc než čtyři miliardy dolarů.

Pro větší účinek je služba dostupná i jako samostatná aplikace na iPhonech společnosti Apple.

I čeští operátoři se připravují na vstup na trh cílené mobilní reklamy. Například společnost Vodafone již využívá asi největšího konkurenta aplikace Places, a to službu Foursquare. Společně s tím se však Vodafone připravuje na spuštění a využití aplikace Places.

Další mobilní operátor T-Mobile uvádí, že podle jeho zkušebních testů mobilní reklama, která je cílená na zákazníka nacházejícího se poblíž inzerenta, dosahuje úspěšnosti v řádech desítek procent.

Všichni operátoři shodně tvrdí, že zvažují komerční využití těchto nových reklamních kanálů a pomalu se připravují na jejich spuštění.

Autor:

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

Kolik utratí průměrná česká rodina a jak tyto náklady snížit?
Kolik utratí průměrná česká rodina a jak tyto náklady snížit?

Podle diskuzí na eMimino.cz průměrná čtyřčlenná rodina utratila v roce 2021 za jídlo a drogerii průměrně 10-17 000 Kč. Tedy až 204 000 Kč ročně....

Mohlo by vás zajímat