Pondělí 3. října 2022, svátek má Bohumil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Velký třesk na železnici. Víme, kdo nahradí budoucího šéfa Českých drah v čele výdělečného ČD Cargo

Ekonomika

  15:00
PRAHA - Už třináct let, tedy od jejího vzniku, nosí Tomáš Tóth manažerský dres nákladní společnosti ČD Cargo. Firmy, která mateřským Českým drahám v posledních letech vydělává ročně stovky milionů korun. Podle zjištění serveru Lidovky.cz se právě on stane jejím novým šéfem.

Výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth se má stát předsedou představenstva firmy. foto: ČD Cargo

Tóth je součástí škatulat na nejvyšších místech státních Českých drah. Ve čtvrtek má být podle aktuálního plánu ministerstva dopravy odvolaný její generální ředitel Václav Nebeský a na jeho místo zvolí dozorčí rada firmy Ivana Bednárika – muže, který už šest let vede dceřinou firmu ČD Cargo. Má pomoci v krizovém řízení firmy, která počítá s tím, že jí kvůli epidemii vypadnou tři miliardy z tržeb, protože lidí ve vlacích jezdí velmi málo.

České dráhy zmítané krizí budou mít nového lídra. Nabídku dostal šéf ČD Cargo

Na prvním zasedání představenstva mateřských Českých drah, už s Bednárikem v čele, by mělo dojít k odvolání jeho samého z čela ČD Cargo a jmenování nového člena vedení nákladního dopravce. To by měl být právě Tóth. Jeho by si pak následně mělo představenstvo nákladního dopravce zvolit do svého čela.

„Dosavadní výkonný ředitel Tomáš Tóth je v případě, že nastanou výše uvedené skutečnosti, připravený převzít větší míru zodpovědnosti za ČD Cargo. Ve firmě působí od jejího vzniku v roce 2007,“ potvrdil informace serveru Lidovky.cz Bednárik

Ivan Bednárik.

Jako výkonný ředitel působí dva a půl roku, dříve měl čtyři a půl roku na starosti oblast ekonomiky. Jako manažer se vypracoval z nižších pozic, v prosinci před třinácti lety začínal jako nákupčí v zásobování. Byla to doba, kdy se z nákladní dopravy Českých drah stala jejich dceřiná firma.

V posledních letech se ČD Cargo stalo poměrně úspěšnou společností, která stabilně vylepšovala hospodaření mateřské společnosti. Třeba v roce 2018 vydělala dopravou uhlí, automobilů nebo jiného zboží 608 milionů.

V souvislosti s koronakrizí ovšem za prvních šest měsíců tohoto roku prodělala i nákladní doprava, která se potýká s menší poptávkou. Její ztráta za prvních šest měsíců roku činila 44 milionů. Elektrárny kvůli omezenějšímu provozu některých podniků vyrábějí méně elektřiny, ČD Cargo tak přepravovala výrazně méně uhlí, na částečný výkon fungovaly také automobilky, tedy i vlaků s novými vozy jezdilo méně.

„Dovolím si tvrdit, že žádný nákladní dopravce nebude za rok 2020 v zisku. Naším úkolem je dosáhnout v příštím roce vyrovnaného hospodaření,“ řekl v létě Bednárik.

Autor:

Puč v Kremlu? Vzpoura generálů? Už se řeší, kdo nahradí Putina

Premium Vzhledem k průběhu ruského vojenského dobrodružství na Ukrajině se začínají objevovat spekulace, že vláda Vladimira...

Bez jazyků i peněz. Čtyřicátnice svým cestováním „Za Kačku“ nakazila tisíce lidí

Premium Levně za posledních pár let navštívila čtyři světadíly, 45 zemí a 69 ostrovů. „Prachobyčejná“ Kateřina Ostrá z Blanska...

Tajemství ženského mokrého orgasmu odkryto. Pokus zjistil původ tekutiny

Premium Záhada to byla pro ženy, pro muže, pro vědecké kruhy. Squirting, ženský mokrý orgasmus, byl dlouho neznámou, včetně...

Digitální závislost u dětí? Poradíme, jak je motivovat k pohybu
Digitální závislost u dětí? Poradíme, jak je motivovat k pohybu

V Česku proběhl rozsáhlý výzkum o digitální závislosti napříč populací. Jeho výsledky vás možná překvapí. Děti školou povinné totiž velkou část...

Mohlo by vás zajímat