náhledy
Nové Railjety Českých drah.
Autor: Michal Šula, MAFRA
České dráhy nasazují nové railjety.
Autor: MAFRA: Dan Materna
Od prosince budou railjety jezdit naplno mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem.
Autor: MAFRA: Dan Materna
Interiér railjetu.
Autor: MAFRA: Dan Materna
Railjety cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly byznys, první a druhé třídy, restaurační vůz i dětské kino.
Autor: MAFRA – Jiří Salik Sláma
Railjety cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly byznys, první a druhé třídy, restaurační vůz i dětské kino.
Autor: MAFRA – Jiří Salik Sláma
Tuto ceduli zatím na Wien Hauptbahnof nenajdete, vlaky ve směru Břeclav-Brno-Praha vyjíždí zatím ze stanice Meidling. To se změní od poloviny prosince. Cestovní čas se zároveň zkrátí o půl hodiny.
Autor: Michal Pavec
Do Vídně bude vozit cestující celkem sedm souprav Railjet. Cesta bude trvat čtyři hodiny a deset minut. Na snímku jedna ze čtyř strojvůdkyň Českých drah Markéta Buzková.
Autor: Michal Pavec
Pro Wien Hauptbahnhof jsou typické prohnuté ocelové střechy. Stavba začala už v roce 2006, nové nádraží nahradilo dvě jiné stanice, které z mapy Vídně zmizely.
Autor: Michal Pavec
Aby bylo možné vidět nové vídeňské hlavní nádraží shora, postavili Rakouské dráhy vyhlídkovou věž Bahnorama. Ke konci roku však musí stavba zmizet, kvůli částečné dřevěné konstrukci. To předpisy v hlavním rakouském městě neumožňují.
Autor: Michal Pavec
Náklady za stavební část se vyšplhaly na víc než miliardu eur. Peníze však Rakouské dráhy získaly prodejem pozemků soukromníkům.
Autor: Michal Pavec
V plném provozu projde nádražím sto tisíc cestujících denně, spočítali autoři projektu. Na otevření jich dorazilo dokonce 200 tisíc, nechyběli významní politici, včetně spolkového prezidenta.
Autor: Michal Pavec
Pozemky po zbořeném jižním a východním nádraží působí v blízkosti moderního nádraží trochu nepatřičně. Ne však na dlouho. Soukromí investoři do ploch investovali čtyři miliardy eur, očekává se masivní výstavba bytů, kanceláří, ale vyroste i škola či školka.
Autor: Michal Pavec
Wien Hauptbahnhof.
Autor: Michal Pavec
Wien Hauptbahnhof zatím patří hlavně příměstským vlakům.
Autor: Michal Pavec
Náklady za stavební část se vyšplhaly na víc než miliardu eur. Peníze však Rakouské dráhy získaly prodejem pozemků soukromníkům.
Autor: Michal Pavec
Na podlaze v útrobách vyhlídkové věže Bahnorama si můžou návštěvníci prohlédnout mapu zachycující jak současné nádraží, tak i prostory, kde se nacházely jeho dva předchůdci – Ostbahnhof a Südbahnhof.
Autor: Michal Pavec
Na zdech Bahnoramy vedle sebe funguje umění i střídající se obrázky z výstavby nádraží.
Autor: Michal Pavec
O několik stovek metrů dál sídlí dispečink, odkud osm expertů řídí provoz na nádraží.
Autor: Michal Pavec