Nejmenší z trojice českých mobilních operátorů zahájil svou ofenzivu na poli mobilních dat v polovině listopadu tím, že až do půlky ledna nebude za přesáhnutí datového limitu účtovat nic navíc ani nezpomalí připojení.
Podobně jako O2 a T-Mobile ho totiž trápily nelichotivé statistiky: podíl chytrých telefonů v síti pod 40 procenty, přičemž 134 tisíc těchto zákazníků nemělo datový tarif a 50 tisíc nevyužívalo data vůbec. Průměrné využití datového tarifu bylo 25 procent.
O2 přiznává: U rychlého mobilního internetu nás čeká hodně práce |
Efekt se dostavil. Zatímco oba větší operátoři rostli v datových přenosech během vánočních svátků či Silvestra o pár desítek procent, Vodafone šel do stovek. V průměru za celý prosinec jeho zákazníci surfovali meziročně o 300 procent více.
Průměrná spotřeba na zákazníka byla 869 megabytů, zatímco ještě na začátku loňského roku to nebyly ani čtyři stovky. A přestože po ukončení akce klesla, stále se pohybuje o skoro 200 MB výše než loni.
„Nově si datový tarif pořídily tisíce zákazníků. Meziročně vzrostl počet klientů s chytrým telefonem, kteří si pořídili datový tarif, o pět procent,“ uvedla Adéla Konopková z tiskového oddělení firmy.
Povyrostl ještě jeden důležitý ukazatel, a to podíl chytrých telefonů v síti. Ten podle aktuálních čísel Vodafonu dosahuje 42 procent, čímž firma předstihla své dva konkurenty, kteří se přes 40 procent stále nedostali.
Statistiky prodejů přitom jdou nárůstu vstříc. Třeba u T-Mobilu bylo loni 74 procent prodaných telefonů z kategorie chytrých. Prodejci elektroniky mluví dokonce o osmi z deseti prodaných přístrojů.