Volkswagen by tak během deseti let mohl celkově zrušit až 25 tisíc pracovních míst. Koncern nyní po celém světě zaměstnává kolem 610 tisíc lidí.
Espézetky zlevní téměř o polovinu. Nejnižší nabídka je 45 korun za značku |
Potýká s negativními důsledky emisního skandálu, a vedení podniku proto podle Osterloha vede tvrdá jednání ze zástupci zaměstnanců o budoucí strategii a úsporných opatřeních u hlavní značky VW.
Zástupci zaměstnanců se snaží odvrátit přímé propouštění a prosadit snižování počtu pracovníků na dobrovolné bázi, a to právě pomocí předčasných odchodů do penze, píše Handelsblatt.
Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba jedenáct milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Automobilka si zatím na hrazení nákladů spojených se skandálem dala stranou 17,8 miliardy eur (zhruba 480 miliard korun). Analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB nicméně v létě odhadl, že skandál bude stát automobilku 25 až 35 miliard eur.