Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Volkswagen uvažuje o zrušení 30 tisíc míst. Podle zaměstnanecké rady je to absurdní

Volkswagen (na snímku generální ředitel Herbert Diess) na autosalonu ve Frankfurtu představil svůj nový vůz ID.3, který je symbolem nové éry značky. (9. září 2019) foto: Reuters

Automobilka Volkswagen uvažuje o zrušení až 30 000 pracovních míst, aby snížila náklady a zlepšila konkurenceschopnost v době, kdy ji ohrožují noví hráči, jako je americký výrobce elektromobilů Tesla. Uvedl to ve středu německý list Handelsblatt, který se odvolává na prezentaci generálního ředitele Herberta Diesse pro dozorčí radu. Podle zaměstnanecké rady je ale takové propouštění nepravděpodobné.
  13:15

Volkswagen loni po celém světě zaměstnával zhruba 665 000 lidí. Navrhovaný počet by tak představoval asi čtyři procenta z celku.

„Není pochyb o tom, že musíme řešit konkurenceschopnost našeho závodu ve Wolfsburgu s ohledem na nové účastníky na trhu,“ řekl mluvčí Volkswagenu Michael Manske. „Nyní jednáme a objevilo se množství dobrých nápadů. Žádné konkrétní scénáře zatím neexistují,“ dodal Manske v žádosti o komentář.

Mluvčí zaměstnanecké rady uvedl, že nebude komentovat spekulace o tom, zda Diess tento komentář učinil. Zrušení 30 000 pracovních míst je však podle něj absurdní a nepodložené.

Krize čipů do aut

Škoda Auto znovu zastaví či výrazně omezí výrobu, nejspíš až do konce roku

Nejnovější ohniska koronavirové pandemie v Asii přinutila tamější výrobce polovodičů k tomu, aby výrazně snížili výrobu. Následky tvrdě zasáhly celý automobilový průmysl, některé konkurenční značky své závody již kompletně uzavřely do konce roku 2021. To se odráží i na zpožděných dodávkách mladoboleslavské škodovky.

„V současnosti skladujeme značný počet rozpracovaných vozů, na které čekají naši zákazníci. Proto se ze všeho nejdříve soustředíme na dokončení těchto automobilů, abychom je mohli co nejrychleji dodat našim zákazníkům. Jedno je jasné: naší nejvyšší prioritou je a zůstane dlouhodobé zajištění pracovních míst i odpovídající výše náhrady mzdy našich zaměstnanců,“ řekl iDNES.cz mluvší Škoda auto Tomáš Kotera. 

Pomůže vstup na burzu?

Volkswagen kromě primární nabídky své divize baterií zvažuje také nabídku akcií divize nabíjení aut a energie, řekl ve středečním rozhovoru s časopisem Manager Magazin technický ředitel Thomas Schmall. Dodal však, že nic nebylo ještě rozhodnuto a že může trvat dva roky, než se nové společnosti zavedou a budou skutečně připraveny ke vstupu na burzu.

„Musíme také přemýšlet o celkových systémech,“ dodal Schmall s odkazem na komplex Tesly nazvaný one-stop-shop. Jeho součástí je vlastní síť dobíjejících stanic, solární systémy pro zelenou elektřinu a pojištění aut.

Tesla vyrábí svůj vůz Model 3 za deset hodin. Volkswagenu trvá výroba vozu ID.3 celkem 30 hodin.

Na konci loňského roku měl Volkswagen po celém světě více než 660 000 zaměstnanců. Německo se na celkovém počtu podílelo více než 44 procenty. Celý koncern má 124 továren, z toho 72 v Evropě, a jeho součástí je i česká Škoda Auto.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!