Na vině je slabý výkon hlavní stejnojmenné značky osobních vozů a vysoké náklady, včetně nákladů na modernizaci modelů. Firma, pod kterou spadá česká automobilka Škoda Auto, to uvedla v tiskové zprávě. Provozní marže podniku se snížila na 3,6 procenta, což je nejnižší hodnota za poslední čtyři roky.
Zisk zhruba odpovídá průměrnému odhadu analytiků v anketě společnosti LSEG ve výši 2,80 miliardy eur.
Největší evropská automobilka v průběhu čtvrtletí dvakrát snížila svůj roční výhled kvůli oslabující poptávce v Číně. Připojila se tak ke svým kolegům BMW a Mercedes-Benz, kteří také hlásí potíže. Volkswagen svádí boj s odbory o plánovanou reorganizaci. Ta poprvé v 87leté historii firmy zahrnuje i možné uzavření závodů na domácí půdě.
Druhé kolo jednání mezi vedením a mocnými německými odbory IG Metall začíná dnes. Šéf závodní rady pohrozil přerušením rozhovorů a zahájením stávek.
Klíčová značka VW, kterou mají plánované škrty postihnout nejvíce, dosáhla za prvních devět měsíců roku pouze dvouprocentní provozní marže. „To poukazuje na naléhavou potřebu výrazného snížení nákladů a zvýšení efektivity,“ uvedl finanční ředitel Arno Antlitz.