130 let
T-Mobile vytvořil na londýnském náměstí největší karaoke koncert na světě.

T-Mobile vytvořil na londýnském náměstí největší karaoke koncert na světě. | foto: Reprofoto

Vstaňte a běžte, radily reklamy, oceněné v Cannes

Média
  •   17:28
Proč byste seděli schovaní doma, když můžete přijít a zapojit se, vybízí na svých webových stránkách společnost T-Mobile. Mimoděk tím formuluje jeden z trendů soudobé komerční komunikace: oslovit široké publikum, vyvolat dialog, přímou reakci, aktivizovat lidi, aby něco udělali, nebo alespoň začali o něčem přemýšlet. Mnohé z kampaní oceněných na právě skončeném ročníku festivalu Cannes Lions jsou toho názornou ukázkou.

Projekt Replay pro výrobce sportovního nápoje Gatorade, který už v první polovině týdne získal na 57. ročníku Mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions dvě Grand Prix, nezůstal jedinou oceněnou kampaní, která se snažila dostat lidi ven od televizních obrazovek a přímo je zapojit do dění. 

Více čtěte

Cannes Lions začíná rozdávat ceny...

Pořekadlo o Mohamedovi si vzali za své hamburští filharmonici, když vyrazili za svými posluchači přímo do ulic města. Jejich neobvyklý koncert řídila dirigentka Simone Young shora, z věže svatomichalského chrámu, snímána při tom kamerami, stejně jako stovka hráčů rozmístěných doslova v ulicích. Vše propojeno živým televizním přenosem a také internetem, na němž mohli diváci sledovat hru všech pouličních hráčů pohromadě. Neopakovatelná událost a – v neposlední řadě – výtečná reklama pro orchestr samotný.

Účastníci shromáždění svolaného mobilním operátorem T-Mobile na londýnské Trafalgarské náměstí předem nevěděli, co se na ně chystá, po předchozích tanečních performancích na nádraží v Liverpoolu a dalších městech ale nejspíš tušili, že půjde o hudbu. Výsledkem bylo zřejmě největší karaoke vystoupení v dějinách, na němž Londýňané odzpívali sérii populárních hitů a které zakončili - pod vedením zpěvačky Pink – sborovým provedením beatlesovské Hey, Jude. Spontánní prožitek zachycuje zdařilý videozáznam zachycující jednotlivé větší či menší talenty při jejich odvážných vystoupeních. Život je třeba sdílet, říká reklamní slogan, a v tomto případě to platilo bezezbytku.

O poznání vážnější téma zvolil režisér Ralf Schmerberg, když na Zámecké náměstí v Berlíně povolal desítky sněhuláků, aby tam přišli protestovat proti globálnímu oteplování. Pro svůj podnik nadchl mnoho Berlíňanů a tak zástupy sněhuláků byly skutečně přesvědčivé. Po třech dnech sice reklamní sněhuláci roztáli, výrobce solární energie Entega, který celou akci financoval, však měl o reklamu postaráno i nadále, neboť téma se přesunulo do internetových diskusí a sociálních sítí, kde žije dosud.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás