„Pouze v případě, že podobně jako Čína, Korea a další asijské země dostaneme ten problém pod kontrolu, máme šanci projít krizí beze ztrát pracovních míst,“ uvedl Diess, kterého cituje agentura Reuters.
Šéf koncernu upozornil, že Volkswagen teď s výjimkou Číny neprodává „prakticky žádná“ auta, stále však musí pokrývat vysoké fixní náklady, které se pohybují kolem dvou miliard eur (zhruba 55 miliard Kč) týdně.
Škoda Auto prodloužila odstávku výroby ve všech českých závodech až do 14. dubna |
Volkswagen, který po celém světě zaměstnává kolem 671 000 lidí, kvůli koronaviru pozastavil výrobu ve svých továrnách v Evropě. Koncern teď podle Diesse zkoumá možnosti, jak produkci obnovit bez ohrožení zdraví zaměstnanců.
Škoda Auto, která je součástí koncernu Volkswagen, dnes na dotaz ČTK odkázala na dopis zaměstnancům, který vedení firmy rozeslalo 17. března. „Naším hlavním cílem je udržet i v této složité době všechny zaměstnance na palubě. V současné chvíli nelze s jistotou předpovědět, jaké dopady bude tato krize na společnost mít, či jak dlouho potrvá,“ uvedlo vedení Škody v dopisu zaměstnancům.
Prodej nových aut se v Česku propadl z 1000 na desítky vozidel denně |
Vedení Škody dodalo, že pro zaměstnance jsou nyní zajištěné lepší podmínky než u podpory v nezaměstnanosti a v neposlední řadě má zaměstnanec šanci po odeznění všech důsledků koronavirové pandemie opět normálně za plnou mzdu pracovat.
Volkswagen je podle objemu prodeje největší automobilkou na světě. Koncern má 124 továren, z toho 72 v Evropě. Škoda Auto dnes prodloužila odstávku výroby ve všech třech českých závodech kvůli pandemii způsobené koronavirem nejméně do 14. dubna. V Česku zaměstnává téměř 34 000 lidí.