Evropská unie je tvrdá. Od letošního roku povinná emisní norma Euro 5 zabila již několik vynikajících aut a značku Subaru donutila změnit novou "terénnější" verzi své Imprezy, původně s o tři centimetry vyšším podvozkem. Auto prodávané v Evropě je tak nakonec stejně vysoké jako standardní verze, jinak by nesplnilo výše zmíněnou normu.
Takže se liší od standardní Imprezy jen těmi plasty a výbavou. Má
Subaru ImprezaRozměry - 4430x1770x1515 mm |
Lidem se Impreza XV prostě líbí, možná proto, že zákazníci ocení plastovou sadou lépe chráněnou karoserii. Takže svůj smysl nakonec má.
Technicky už oproti standardní verzi nic nového nenabízí. Ale vadí to? Nakonec ne, protože těží z velmi dobrého základu. Impreza letos dostala tvrdší tlumiče a silnější zadní stabilizátor, díky nimž je na silnici jistější.
Podvozek má stále spíše měkčí, což se na naše rozbité silnice hodí, a pořád jde o jedno z nejkomfortnějších aut své třídy. V zatáčkách se naklání, ale dokáže je proletět vyššími rychlostmi než většina konkurentů.
Za to vděčí své unikátní koncepci kombinující plochý motor typu boxer s nízkým těžištěm a poctivým symetrickým pohonem všech kol. Stačí se nenechat vystrašit většími náklony karoserie a brzy zjistíte, že limity vozu jsou mnohem dál, než to zpočátku vypadalo.
Zkoušené auto poháněl dvoulitrový diesel, dosud jediný naftový boxer na světě. S příjemným, utlumeným bručivým zvukem připomínajícím benzinové motory značky Subaru a střídmými stravovacími nároky. Tohle auto umí jezdit i za průměrných šest litrů na 100 kilometrů.
To zní jako lákavá nabídka, dokud se nepodíváte do ceníku Subaru. Impreza XV stojí v levnější benzinové verzi 559 000 korun a diesel je o rovných sto tisíc dražší, ač s lepší výbavou. Za takové peníze lze dnes pořídit větší auta. Imprezu také trochu zrazuje interiér z tvrdých plastů, přestože nadprůměrně vybavený a docela slušně prostorný.
Stále tedy platí: Impreza je vynikající auto, jen poněkud dražší. O verzi XV je možné říci to samé. To však její smysl nepopírá.