Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

ČSOB měla neplánovanou odstávku. Nefungovalo internetové a mobilní bankovnictví

  10:52aktualizováno  11:53
Některé služby ČSOB v pátek dopoledne nefungovaly, banka závadu odstranila krátce před polednem. „Chceme ubezpečit, že veškerá data a finance všech našich klientů byla a jsou v naprostém bezpečí a vzniklé technické problémy na ně neměly žádný vliv,“ sdělila iDNES.cz mluvčí ČSOB Monika Hořínková.
Fotogalerie2

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Omlouváme se, tahle odstávka nebyla v plánu.“ Toto upozornění našli v pátek dopoledne někteří klienti ČSOB ve svých bankovních aplikacích. Nefungovala tedy zmíněná aplikace či převádění peněz. „V tuto chvíli mohou být některé naše služby pro klienty nedostupné, intenzivně pracujeme na jejich zprovoznění. Za veškeré komplikace se omlouváme,“ uvedla v pátek dopoledne pro iDNES.cz tisková mluvčí skupiny ČSOB Monika Hořínková.

Krátce před polednem už banka hlásila, že se závadu podařilo vyřešit. „ČSOB se omlouvá svým klientům za případné komplikace. Problém již byl vyřešen a technické potíže zcela odstraněny. Chceme ubezpečit, že veškerá data a finance všech našich klientů byla a jsou v naprostém bezpečí a vzniklé technické problémy na ně neměly žádný vliv,“ sdělila iDNES.cz Hořínková.

Výpadky služeb internetového nebo mobilního bankovnictví tuzemské banky zažívají relativně často, zpravidla ale dojde k jejich obnovení v řádu nejvýš jednotek hodin.

CSOB chameleon výpadek

Loni v létě se s výpadkem služeb potýkala Česká spořitelna. Krátce před ní řešila potíže i Moneta Money Bank. V jejím případě šlo o problémy s placením kartou. Klientům se při placení zobrazovala hláška, že transakce byla zamítnuta. Zároveň nefungovaly ani vklady nebo výběry v bankomatech.

V září pak postihl výpadek internetové bankovnictví i mobilní aplikaci Fio banky. Klienti si tehdy stěžovali na dlouhé prodlevy při pokusech o načítání obou rozhraní.

Autor: