Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Výrobu Škody ve Vrchlabí zachrání převodovky

Ekonomika

  16:47
MLADÁ BOLESLAV - Největší česká automobilka Škoda Auto bude ve svém závodě ve Vrchlabí vyrábět moderní automatickou převodovku DQ200. Její výroba tam začne na konci roku 2012, kdy by naopak měla v továrně skončit výroba modelu Roomster.

Automatická převodovka

O nové výrobní náplni dnes ČTK informoval mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.

Závod Vrchlabí

Ve Vrchlabí se nyní montují modely Roomster a Octavia. Do podzimu se tam vyráběla první generace Škody Octavia, jejíž montáž skončila 9. listopadu. Přesun montáže roomsterů do Vrchlabí tam udržel zaměstnanost. V závodě pracuje kolem 1070 zaměstnanců.

O budoucnosti Vrchlabí, kde loni v listopadu skončila výroba první generace Škody Octavia, se hovořilo velmi dlouho. Už loni v prosinci předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland ČTK řekl, že se v budoucnosti přestanou v horském závodě vyrábět celá auta. Letos v lednu ve Vrchlabí z linek sjely první roomstery, jejichž výroba se tam na dva roky přesunula z Kvasin na Rychnovsku.

Tisíc kusů denně
Převodovka, která se bude od konce příštího roku ve Vrchlabí vyrábět, se používá ve vozech značky Škoda, ale i v modelech značek Volkswagen, Seat a Audi, řekl Dreithaler. Kapacita bude činit 1000 převodovek denně.

"Převodovka DQ200 hraje pro příslušné modely koncernových značek důležitou roli a má pro koncern strategický význam. Skutečnost, že byl pro výrobu této převodovky vybrán náš závod v podhůří Krkonoš, je dokladem důvěry koncernu Volkswagen v technologickou kompetenci našeho podniku," uvedl Vahland.

Čtěte také:

V případě nové výroby ve Vrchlabí automobilka využije poznatky z výroby převodovek v Mladé Boleslavi. "Výroba ve vlastním závodě usnadní logistické procesy při výrobě vozů," doplnil člen představenstva za oblast výroby Michael Oeljeklaus.

Automat s nízkou spotřebou
Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v automobilovém průmyslu. Poskytuje komfort řazení automatické převodovky v kombinaci s rychlým přeřazováním bez přerušení záběru. Komfortu je dosaženo prostřednictvím dvou dílčích převodovek, které umožňují plně automatické řazení převodových stupňů bez přerušení záběru. To se projevuje i nízkou spotřebou.

Vůbec první dvojspojkovou převodovku, zavedenou ve velkosériové výrobě, uvedl v roce 2003 na trh Volkswagen - tehdy s interním označením DQ250.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!