Čtvrtek 19. května 2022, svátek má Ivo
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Jaka vánoční reklama zaujala nejvíce? Vede Božkov

Média

  7:00
PRAHA - Která vánoční reklama je zároveň originální, srozumitelná a vtipná "klasickým českým způsobem"? Podle kreativců jasně vítězí reklama na Božkov Tuzemský, která ve vánoční kampani s nadhledem glosuje hon za dárky.

Božkov foto: YouTube

Efektivní je podle odborníků i sváteční reklama na síť drogerií Teta, které se do televize vrací po čtyřech letech. Božkov letos televizní kampaň spustil poprvé.

ČTĚTE TAKÉ:

Značka Božkov spadá do portfolia společnosti Stock Plzeň, která do televize nasadila dva spoty. V prvním žena pod stromečkem najde prázdnou lahev Božkova Tuzemského, kterou s nadšením označí jako krásnou vázu. Ve druhém klipu pak obdarovaná žena rozbalí "náhrdelník" vyrobený z víček od lahve, který radostně okomentuje jako překrásné korále. "Ryze české, chlapy nadchne, ženské neurazí. Celá série je výjimečně zdařilá," řekl kreativec a sloupkař webu Médiář.cz Marek Prchal.

"Autoři s vynikajícím nadhledem a chlapským humorem vystihli atmosféru i uvažování cílové skupiny," řekl copywriter a idea-maker Petr Voborský.

Ne příliš kreativní, ale efektivní je pak podle odborníků kampaň na českou síť drogérií Teta, ve které děti hledají po bytě schované dárky určené pro dospělé, a listují zaujatě ve vánočním letáku. "Děti sice hrají jako na besídce, ale jinak je to profesionální práce a cesta správným směrem. Na ženy působí pozitivně a sdělení určitě doručí," uvedl Voborský. S tím, že reklama v cílové skupině žen bude účinná, souhlasí i Prchal.

"Použití dětí v reklamě na produkt, který není určený pro ně, je laciný trik, který vždycky zabere," uvedl kreativec s tím, že reklama ovšem není ani trochu nápaditá. Vánoční kampaň pro drogerie Teta vytvořila agentura Leagas Delaney. TV spot režíroval Vojta Kotek, který zároveň vystupuje v reklamě "Volejte Zadara" pro operátora T-Mobile.

Agentura Saatchi & Saatchi pro ni stvořila trenéra Zadara, který vede družstvo skokanů na lyžích. Pokud mají nějaký problém, volají "Zadara". "Na ten fór se "Zadarem" se muselo přijít, a nebylo to hned. A když ho tvůrci měli, tak kolem něj odehráli maximum akce, co šlo," ocenil Prchal.

Střídmé reklamy

Společnost Vodafone ve vánočních spotech od McCann Digital pokračuje s propagací férových tarifů v čele s Pavlem Liškou coby snaživým hasičem dobrovolníkem. Operátor O2 navazuje na stávající kampaň Extra výhody, kdy se motiv mobilních telefonů, které slouží jako výlohy zboží smluvních partnerů, tentokrát nachází v lyžařském areálu. TV spot připravila agentura VCCP. "V případě O2 a kampaně Extra výhody mě až překvapila rezignace na prezentaci vlastních produktů a degradace do role "mobilního slevomatu"," uvedl Voborský.

Dodal, že v porovnání s předešlými roky je v rámci vánočních kampaní znát určitá "střídmost" v počtu původních českých spotů. Pozitivní je podle něj naopak fakt, že ubylo kampaní, u kterých zadavatelé vyřešili Vánoce naraženou červeno-bílou čepicí. "Od povrchní importované symboliky ustupují snad všechny významnější značky. Pochopitelně kromě Coca-Coly, která Santu původně pro své vlastní komerční Vánoce stvořila," uzavřel.

Autoři: ,

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

Mohlo by vás zajímat