Změny ale ve výsledku ztěžují cestování všem, tedy i těm, kdo mají nové vozy. Situace je nepřehledná a řešení není snadné. Potíž je, že i vozy, které do oblastí mohou, musí mít většinou vylepenou ekologickou nálepku. Ta je prakticky v každé zemi jiná. Jinde zase musí být předem registrovány v systému daného města, jako třeba v belgickém Gentu. A například ve Španělsku není vůbec reálné auto s českou značkou do centra města dostat.
Pozor na pravidla a značení
Navíc pravidla nejsou zcela srozumitelná. Některé emisní zóny platí jen pro vozy nad 3,5 tuny (což je zatím například Rakousko, kde hrozí vysoké pokuty autobusům a nákladním vozům bez nálepky). Jednotlivé země i města mají také různé požadavky a jinou metodu rozdělování aut do kategorií. Značky upozorňující na vjezd je navíc snadné přehlédnout nebo nepochopit, jsou i oblasti, kde zcela chybějí, a řidič musí místní úpravu znát.