- 13. ledna 2020 14:30
Emisní zóny - ilustrační foto. | foto: ČTK
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Změny ale ve výsledku ztěžují cestování všem, tedy i těm, kdo mají nové vozy. Situace je nepřehledná a řešení není snadné. Potíž je, že i vozy, které do oblastí mohou, musí mít většinou vylepenou ekologickou nálepku. Ta je prakticky v každé zemi jiná. Jinde zase musí být předem registrovány v systému daného města, jako třeba v belgickém Gentu. A například ve Španělsku není vůbec reálné auto s českou značkou do centra města dostat.
Navíc pravidla nejsou zcela srozumitelná. Některé emisní zóny platí jen pro vozy nad 3,5 tuny (což je zatím například Rakousko, kde hrozí vysoké pokuty autobusům a nákladním vozům bez nálepky). Jednotlivé země i města mají také různé požadavky a jinou metodu rozdělování aut do kategorií. Značky upozorňující na vjezd je navíc snadné přehlédnout nebo nepochopit, jsou i oblasti, kde zcela chybějí, a řidič musí místní úpravu znát.
Připojte se ještě dnes a získejte: