Zásilkovna měla problémy s doručováním. Na balík se čekalo i deset dní

  16:01aktualizováno  18:18
Logistická společnost Zásilkovna, známá svou rozsáhlou sítí výdejních míst a samoobslužných boxů, v posledních týdnech prochází komplikacemi v doručování zásilek. Množí se stížnosti zákazníků na opožděné dodávky. Někteří uvádějí, že na balík čekali i více než deset dní. Důvodem jsou změny v interních logistických procesech, které podle firmy měly doručování zefektivnit.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Radek Vebr, MAFRA

O problémech informovala Zásilkovna veřejnost 29. dubna prostřednictvím sociálních sítí. „Upravovali jsme některé procesy v našich depech, aby bylo doručování efektivnější. Bohužel ne všechny změny proběhly ideálně a zároveň jsme čelili enormnímu nárůstu zásilek během Velikonoc,“ uvedl pro iDNES.cz mluvčí společnosti Ondřej Luštinec.

Podle něj se i přes komplikace podařilo doručit téměř 90 procent zásilek do druhého dne. „Situace se už stabilizuje a zpožděné balíky nyní postupně doručujeme,“ dodal.

Tento příspěvěk byl společností 2. května aktualizován, kdy se měla situace stabilizovat s doručování by mělo již být bez problémů. Zákazníci však mají jinou zkušenost. Čtenář Petr z Prahy uvedl, že jeho zásilka ze severních Čech dorazila až po dvanácti dnech. „Teď už mi je zásilka k ničemu, platnost (převozní) SPZ je pouze deset dní,“ řekl. Kompenzace ani omluvy se podle svých slov nedočkal a balíček mu dorazil tento víkend.

Na oficiálním profilu společnosti na Facebooku se objevují desítky stížností. „Zásilka pro mě byla odeslána ve středu 7. května a doteď se nepohnula ani o milimetr. Kde je chyba? Z jiných firem dorazily balíky už 9. května,“ napsala další nespokojená zákaznice.

Nedávno ve firmě nastaly také změny ve výdejní síti. Některá výdejní místa či Z-Boxy byly v uplynulých týdnech zrušeny nebo přesunuty. Důvodem byla podle Zásilkovny jejich dlouhodobá neefektivita, která negativně ovlivňovala logistický tok.

„Změny se týkají jen neefektivních provozů. Ve výjimečných případech může být zásilka přesměrována, například pokud má původní místo plnou kapacitu,“ vysvětlil Luštinec.

Máte v poslední době zkušenost se zpožděním zásilky od Zásilkovny?

celkem hlasů: 2367
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 pondělí 19. května 2025. Anketa je uzavřena.

Ani to se ale nesetkává s pochopením všech zákazníků. „Začnete svážet Z-Boxy? Nebo tam mám vložené balíčky spoustu dní jen tak pro srandu?“ ptá se další uživatel v komentářích pod příspěvky společnosti.

Zásilkovna v současnosti patří mezi největší alternativní přepravce v Česku. Její výdejní síť zahrnuje více než 9 tisíc míst včetně automatizovaných Z-Boxů a firma ročně doručí miliony zásilek. Právě díky rychlosti a flexibilitě si získala silné postavení u zákazníků i e-shopů.

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.