Jde o radikální opatření, názory na něj se hodně různí. Ale faktem je, že zatěžující kolony v této části města – nedaleko Pražského hradu – stojí dál. Uzavírání výjezdu na křižovatce Prašný Most povolil 22. září se skřípějícími zuby radní hlavního města pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). O tři dny později se konala zkouška mimo dopravní špičku. A pak už nic.
Policie uzavřela výjezd z Blanky: 43 řidičů projelo zákaz, 8 couvalo do tunelu |
Radní Dolínek předal rozhodování o uzavírkách ve směru na Vítězné náměstí policejní obsluze dopravního dispečinku, který řídí dopravu v Praze a nastavuje například intervaly na světelných křižovatkách. Policisté smějí také zavírat tunely, ale jen proto, aby se v nich netvořily kolony.
Zjednodušeně řečeno: o uzavírání kvůli dopravní situaci měl rozhodovat dispečink, který na to nemá právo.
JAK DOPADLA ZKOUŠKA
|
„K uzavření výjezdu z tunelu na Svatovítskou ulici v souvislosti s dopravní situací okolo Vítězného náměstí by měl být kompetentní silniční správní orgán Magistrátu hlavního města Prahy,“ vzkázal mluvčí pražské policie Jan Daněk. Jednalo by se o takzvané dopravě inženýrské rozhodnutí a to smí nařídit jen magistrátní odbor dopravy.
Podle jeho vysvětlení se výjezd z jakékoliv rampy tunelu uzavírá například kvůli nehodě nebo jiné mimořádné situaci. „V případě, že bezpečnostní systém vyhodnotí nebezpečí z důvodu stojících vozidel v tunelu, je omezován vjezd vozidel do tunelu, nikoliv jejich výjezd,“ dodal mluvčí Daněk.
Politici z radnice Prahy 6, kteří na konci září slavili malé dopravní vítězství, jsou nyní hodně rozladění. Slíbené opatření, které by část aut zadrželo pod zemí a vypustilo na jiném místě, se konalo jen jednou. Nepomohlo ani několik zoufalých telefonátů z radnice na dopravní dispečink.
Nyní se ukazuje, že policisté z velínu problematický výjezd na Prašném Mostě zavřít nemohli. „Vnímám to jako alibismus představitelů hlavního města,“ prohlásil starosta šesté městské části Ondřej Kolář (TOP 09). Věří, že dopravu aspoň částečně „naředí“ otevření rekonstruované ulice Korunovační, které je v plánu na polovinu prosince.
Křižovatka Prašný Most.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
Nyní si ale starosta zoufá. Právě zmíněná křižovatka Prašný Most, kde se protínají frekventované ulice Milady Horákové a Svatovítská, je podle něj hlavně v odpoledních špičkách zoufale neprůjezdná.
„Když je tam stupeň dopravy čtyři až pět, někteří řidiči se otáčejí na světelné křižovatce, což je samozřejmě přestupek. Odbočují doleva směrem k Vozovně Střešovice a zácpu objíždějí například přes rezidenční čtvrť Ořechovka,“ zlobí se starosta Kolář.
Lidovky.cz oslovily s prosbou o vyjádření i pražského radního pro dopravu Petra Dolínka, ale na opakovaně položené otázky neodpověděl.
Odpůrci uzavírání exitu na Prašném Mostě namítají, že nejde o skutečné řešení. Podle nich řidiči vyjedou z tunelu jinudy a na povrchu tak zahltí například Letnou.
ODBOČENÍ DO SVATOVÍTSKÉ
|