Situace je podle tamních politiků neúnosná a magistrát ji dlouhodobě neřeší. Vedení radnice v úterý zopakovalo, že se dopravní situace zhoršila po otevření tunelu Blanka.
„Před spuštěním jsme žádali magistrát, aby přijal řadu opatření, která by zlepšila průjezdnost oblasti. Bohužel, po několikanásobném marném dovolávání nám nezbývá než veřejně magistrát vyzvat, aby se našimi požadavky zabýval,“ uvedl starosta Ondřej Kolář (TOP 09).
Radary měřily špatně. Praha vrátí řidičům pokuty z Blanky, jedná se o miliony |
Hustota dopravy se ještě zhoršila nedávnou uzavírkou Korunovační ulice. Požadovaná opatření by tak měla trvat minimálně po dobu opravy této ulice, která má skončit v polovině prosince.
Mezi dalšími požadavky, které dnes radnice zveřejnila, je otevření podzemních garáží na Prašném mostě a ve Studentské ulici, umístění takzvané světelné závory v Roztocké ulici a měřicích stanic v Patočkově a Svatovítské ulici, v ulici Jugoslávských partyzánů a na Veleslavíně, zprůjezdnění ulice U Vorlíků a obrácení jednosměrky v Pelléově ulici.
Tunelový komplex Blanka se po řadě odkladů otevřel před rokem. Dotčené radnice i neziskové organizace trvale opakují výtky, podle kterých magistrát zaspal v přípravě následných dopravních opatření.
„Situaci řeším každý den, například jsem proboxoval změnu směru jízdy autobusu na Vítězném náměstí. Ale musí spolupracovat i radnice. Zavřít páteřní komunikaci je líbivé, ale situaci to nevyřeší,“ reagoval Dolínek na požadavek Prahy 6. „Jednáme se státem o převodu pozemku na Vypichu, také připravuji použití nových technologií pro parkování a stále jednáme s majiteli pozemků o možnosti zřízení parkovišť,“ doplnil. Světelnou závoru sám prosazoval. Snaha ale prý narazila u úřadů.
Magistrát to opakovaně odmítl. Vítěznému náměstí by měl ulevit roky chystaný obchvat, který je ovšem teprve ve fázi projektu.