Autobusové linky budou směřovat do měst Zadar, Sukošan, Biograd na Moru, Pakoštane, Vodice, Šibenik, Primošten, Trogir nebo Split. Cena za jednosměrnou jízdenku z Prahy do Splitu startuje na 999 korunách, uvedla v tiskové zprávě brněnská společnost patřící Radimu Jančurovi. Z výčtu ale tentokráte vypadla zmínka o vlacích.
„Vlak do Chorvatska letos jezdit nebude. Tato linka je jednou z nejdelších v Evropě, projíždí mnoha státy a díky výlukám nesla rizika zpoždění. Proto jsme se rozhodli přesměrovat kapacitu vlaků na jiné spojení, konkrétně z Prahy na Ukrajinu,“ uvedla mluvčí dopravce Alexandra Janoušek Kostřicová.
Spuštění vlakového spojení z Prahy do chorvatské Rijeky nalákalo řadu lidí především na nízkou cenu, která mohla konkurovat autobusové dopravě. Základní jízdenka v sadačkovém kupé tehdy začínala na 590 korunách. Po řadě let se tak opět vlaky staly regulérním prostředkem, který Češi pro cestu k moři volili ve větších počtech. Reagovaly na to i cestovní kanceláře, které vlakovou dopravu zahrnuly do nabídky zájezdů.
Negativně ale byla hodnocena právě zpoždění, která v řadě případů vedla k nutnosti vlak ukončit na trase předčasně a cestující zbytek trasy dovézt právě autobusem.
Po úspěchu s linkou do Chorvatska měl RegioJet s dálkovými linkami velké plány. V první řadě šlo o přípravu spojení mezi Prahou a Bruselem. Dalším plánem, který ale nakonec nevedl k otevření linky, bylo zavedení spoje z Česka do lyžařských areálů v Alpách.