Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Ženy se bouří proti 'pravé pindulíně'

Média

  15:15
Mladé dívky v šortkách a sukýnkách pobíhají před domem, zastříhávají keře a sekají trávu. Přitom zpívají: "To roští musí pryč. Svůj nástroj mám, prales ten tam. Upravený terén přijde vhod. Pravá pindulína není líná, zahrádku má květoucí." Tak vypadá nová reklama firmy Wilkinson "Roští musí pryč" na holící strojky.

Kontroverzní a dvojsmyslná reklama firmy Wilkinson "Roští musí pryč". foto: www.youtube.comReprofoto

V rámci propagace se Wilkinson snaží tímto kontroverzním a dvojsmyslným klipem zamířit hlavně na mladé dívky. Kampaň firma poprvé uvedla minulý rok ve Velké Británii, letos má svou premiéru v České republice. Po prvních čtyřech dnech od zveřejnění vidělo video na YouTube více než 12 tisíc lidí.

Vzbuzuje ovšem rozporuplné reakce. A to jak u žen, tak i u mužů. Jak vyplývá z komentářů na sociální síti Facebook, kde uživatelé toto video mezi sebou sdílejí, někomu se zdá reklama vtipná a vydařená, jinému vulgární a nevkusná.

Anketa

Jaká je podle vás reklama se sloganem "pindulína není líná"?

Vtipná 2189
Nápaditá 165
Vulgární 303
Hloupá 4692
Obyčejná 148

"S tím se mám jako žena ztotožňovat?? Prezentace ženského

Význam slova PINDULÍNA

Slovo "pindulína" použili tvůrci seriálu Dokonalý svět. V jednom z dílů se postava Zuzany Norisové od barmanky Ivy Pazderkové dozvídá, že pindulína je žena, která muže zdobí a on jí za to platí. "Je to žena, která na sobě tvrdě maká, musí chodit do fitka minimálně třikrát týdně, musí na solárko, ke kadeřníkovi a nehty musí mít vždycky čerstvě nalakované - červeně. A taky se musí depilovat, úplně všude. Tenisky jsou tabu, nenosí se nikdy nikam."
pohlaví jako zástupu blboučkých 'barbín' mne tedy uráží. Nehledě na hlášku 'Pravá pindulína, není líná'. Co to má pro boha znamenat?? Tato reklama mi přijde až vulgární. Jsem z ní znechucena a tím pádem přestávám kupovat výrobky Vaší společnosti. Nehodlám podporovat nikoho, kdo ženy takovým způsobem shazuje, " píše na Facebooku uživatelka Lenka.

"Z mého pohledu je vtipná a osobně mě neuráží. Popravdě si nedovedu představit, jak to prezentovat s vážnou tváří. Představa tří paniček, jak si nad šálkem kávy a potichu šuškají do ucha, jestli se holí nebo ne by mě opravdu tak nepobavila," zastává opačný názor na sociální síti uživatelka Leni.

Tato reklama ovšem není jediná, která kdy ženy pobouřila nebo urazila.

Vypuštěná žena na Lipně
Sdružení Feministek kontaktovalo firmu Fernet poté, co začala vysílat reklamu, která obsahuje pasáž, kde je žena vypuštěna a sbalena. "Znamená to snad, že ženy nemají právo na vlastní názor? Že je vlastně normální ženu umlčet? Zneuctili jste ženu," psalo sdružení v dopise. 

Reklama se odehrává na letní pláži. Muž sedí na dece a čte si, jeho žena si neustále na všechno stěžuje. Manžel ji ignoruje, pak odpustí ventil a ženu vyfoukne a sbalí. Hlas vypravěče tuto scénu vysvětluje: "V ideálním světě můžete ženu vypustit."

Komentář k reklamě se objevil i na stránkách feminismus.cz: "Reklama je velmi ošklivá k ženám, dělá z nich docela pěkné věci na pohled, ale jinak nesnesitelné megery."

Sexistická reklama na pivo s Paris Hilton
Brazilský úřad pro práva spotřebitelů a menšin podal minulý rok stížnost na smyslnou reklamu na pivo, v níž vystupuje dědička hotelového řetězce Paris Hiltonová. Reklamu považuje za sexistickou a tedy urážlivou pro ženy.

Reklama ukazuje luxusní apartmá v Riu na mořském pobřeží, v němž si devětadvacetiletá Hiltonová v krátkých černých šatech bere z lednice provokativním způsobem plechovku piva. Odnaproti ji tajně fotografuje mladík z protějšího domu. Hiltonová se s plechovkou mazlí a nakonec ji otevře za potlesku kolemjdoucích, kteří její "představení" sledují.

Po odvysílání se ozvaly i některé organizace, že tato reklama degraduje ženy. Brazílie ji zakázala.

Autor:

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...