Výsledky za finanční rok, který skončil v březnu, zaostaly za očekáváním analytiků i samotné automobilky. Suzuki, která je čtvrtou největší automobilkou v Japonsku a specializuje se na malé vozy, očekávala růst provozního zisku o 0,1 procenta. Analytici v anketě agentury Thomson Reuters pak v průměru počítali se ziskem 188 miliard JPY.
Kvůli pavoukům svolává Suzuki do servisů přes 19 tisíc vozů |
Hospodaření podpořilo oslabení jenu vůči další měnám, což zlevnilo japonské zboží v zahraničí a zvýšilo tržby firmy ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu. Automobilka díky tomu zaúčtovala mimořádný zisk 22,2 miliardy JPY.
V letošním roce však Suzuki očekává zotavení a předpokládá, že se provozní zisk zvýší o 5,9 procenta na 190 miliard JPY. Má jí pomoci vyšší prodej aut v Indii a v Evropě, který vyrovná pokles poptávky v Japonsku. Analytici v průměru očekávají zisk 214,94 miliardy JPY.
Prodej aut má letos stoupnout o 3,9 procenta na 2,98 milionu vozů. V Japonsku, které je pro Suzuki druhým největším trhem po Indii, se však má snížit o 14,7 procenta. V Indii má letos prodej stoupnout o deset procent.
SUZUKISuzuki je v Japonsku největším výrobcem tzv. minivozů, tedy automobilů s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů, které jsou v zemi oblíbené kvůli daňovým úlevám a lepším podmínkám při parkování. Kromě aut vyrábí Suzuki také motocykly či terénní čtyřkolky. |