Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Zlato, červená a hlavně delší, říká jasně čínský trh Volvu

Ekonomika

  16:33
PEKING/PRAHA - Čínský trh – tak lze dvěma slovy popsat strategii, která by měla automobilku Volvo znovu postavit na nohy. Její nový čínský majitel Geely Holding Group plánuje v říši středu s podporou vlády postavit tři nové továrny, které by měly ročně chrlit 300 tisíc vozů. Všechny by měly skončit na asijském trhu.

volvo XC60 D5 foto: www.km77.com

Čínský trh – tak lze dvěma slovy popsat strategii, která by měla automobilku Volvo znovu postavit na nohy.

Její nový čínský majitel Geely Holding Group plánuje v říši středu s podporou vlády postavit tři nové továrny, které by měly ročně chrlit 300 tisíc vozů. Všechny by měly skončit na asijském trhu.

Vloni, kdy si Číňané koupili pouze 24 405 automobilů se značkou Volvo, by se tento cíl mohl zdát nadsazený.

Jenže tamní poptávka po autech, a zvláště po těch luxusních, roste téměř 40procentním tempem, a co společnost prodala během celého roku 2009, stihla udat za minulý měsíc.

Peter Horbury, šéf oddělení designu ve společnosti, proto včera oznámil, že najme tým čínských zaměstnanců, kteří by měli průnik značky na trh ještě více usnadnit.

"Pokud chtějí Číňané nebo Američané více chromu na mřížce, proč bychom jim neřekli ano jen kvůli tomu, že to tak nemáme ve Švédsku?" ptá se Horbury.

Číňané chtějí auta delší

Automobilka se sice nechystá vyvinout specifický model přímo pro Čínu, chce ale některé "nápady zapracovat do svého skandinávského designu". Tým bude pracovat v plánovaném vývojovém středisku blízko Šanghaje. Změny by se měly projevit už za dva roky, kdy firma představí nový vůz.

"Volvo si musí více všímat detailů, jako jsou kliky od dveří nebo klimatizace. V Audi to dělají už léta," řekl Horbury.

Právě automobily Audi z koncernu Volkswagen jsou mezi bohatými Číňany nejoblíbenější.

Aby se vozy co nejvíce přiblížily představám zákazníků, vyrábí Audi modely pro čínský trh o trochu delší. Taková auta prý například preferují lidé s najatými šoféry. I vozy BMW mají v čínské verzi zhruba o 14 centimetrů delší karoserii. Nejdále asi zašel Rolls-Royce, nejluxusnější divize v rámci BMW. Okřídlený anděl na kapotě, symbol značky, dodává do Číny pozlacený a čalounění střechy připomíná astrologické znaky. Počínštění Volva

Číňané mají také radši červený lak, který je spojován se štěstím. Ze stejného důvodu je větší zájem o vozy, v jejichž sériovém čísle se vyskytuje číslovka 8.

Naopak čtyřce, která se vyslovuje podobně jako slovo smrt, se všichni vyhýbají. Například výrobce fotoaparátů Canon nemá žádnou modelovou řadu označenou tímto číslem.

Není to poprvé, co Peter Horbury zásadně promluví do designu nových aut Volvo. Ve společnosti pracoval v letech 1991 až 2001 a stojí za zaoblenějšími liniemi dříve charakteristicky "krabicových" aut.

Kromě nového designu chce však Volvo čínský trh zaujmout také ekologickými vozy, zejména pak elektromobily.

Letos se do konce září prodalo v Číně 13 138 400 aut.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!