Úterý 15. června 2021svátek má Vít 10 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Byznys

Tramvají z Vinohradské k pražskému hlavnímu nádraží. Změna územního plánu bude do roka

Tramvaj - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tramvaj - ilustrační foto. | foto: Lidové noviny

Praha Pražský magistrát dokončí návrh změny územního plánu, která umožní výstavbu tramvajové trati z Vinohradské ulice k hlavnímu nádraží. Poté bude návrh projednán. Změna by mohla být schválena do roka. Na dotaz ČTK to v pondělí řekl náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).

Město bude zároveň s Prahou 1 a dopravním podnikem (DPP) hledat projektanta trati. Pražští radní v pondělí schválili trasu kolejí, které povedou od Národního muzea ke Státní opeře, přes magistrálu a dále k nádraží a do Bolzanovy. Kdy stavba trati začne, není jasné.

V pondělí vybranou trasu musí ještě schválit pražští zastupitelé. Následně ji Institut plánování a rozvoje (IPR) zapracuje do již připravovaného návrhu změny územního plánu a předloží k projednání. „Můžeme očekávat, že bychom třeba do jednoho roku mohli mít tu změnu odsouhlasenu,“ řekl Hlaváček.

IPR v minulosti vypracoval několik variant vedení trasy. Město nakonec vybralo tu, kdy tramvaj z Vinohradské pojede Wilsonovou ke Státní opeře, kde uhne přes magistrálu a parkem povede před budovu nádraží a dále do Bolzanovy. To se ale nelíbilo památkářům, neboť by podle nich prý došlo k narušení promenádního parku. Tramvaje tak podle nově schválené trasy pojedou od opery ulicí Politických vězňů a zahnou do Washingtonovy, z níž povedou koleje před budovu nádraží.

Souběžně s přípravou změny územního plánu zahájí město spolu s Prahou 1 a DPP takzvaný soutěžní dialog, při němž bude vybrán projektant a podoba tratě. Jedná se o interaktivní formu, při které spolu město, IPR a soutěžící komunikují a domlouvají výslednou podobu návrhu. Tento postup město již použilo při hledání projektu rekonstrukce Karlova náměstí.

„Zvolili jsme soutěžní dialog jako formu soutěže, protože se nejedná o jednoduchou trasu tramvaje v uličním prostoru, který je definován například výškami. Území takzvaného Sherwoodu je výškově i prostorově komplikované a my musíme projít územím městsky, přičemž nesmíme poškodit park,“ řekl Hlaváček.

Současné vedení hlavního města připravuje rovněž stavbu trati z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí, kde ji napojí na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Kdy se začne budovat, ale není jasné.

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Pojistky před soudem. Případem rozsáhlých pojistných podvodů se škodou zhruba... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Revmatoidní artritida může zkrátit život až o 15 let, varuje imunoložka

MUDr. Zuzana Humlová Ph.D. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Morové rány, pandemie tuberkulózy či cholery jako příčiny smrti medicína už takřka pohřbila. Nebezpečí ale číhá i u...

Tisknu se k zemi. A rakety se blíží! Reportérka pod sprchou raket Hamasu

Izraelský protiraketový systém Iron Dome ničí rakety odpálené z Gazy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Ležím na trávníku, příjemně teplý večer. Byla by to pohoda, ale je to peklo, místo hvězd totiž počítám na nebi zásahy...

Advantage Consulting, s.r.o.
MECHATRONIK SENIOR (OD 50.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 50 000 - 50 000 Kč